• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: 2019-05-24 17:15

Dostosuj

Temat: Internet

UOKiK zawiadamia prokuraturę ws. dwóch sklepów internetowych

UOKiK zawiadamia prokuraturę ws. dwóch sklepów internetowych
Foto: Shutterstock Foto: UOKiK złożył zawiadomienie do prokuratury ws. działalności dwóch sklepów internetowych

Sklepy sprzedają markową odzież, ale klienci skarżą się, że nie dostają zamówionych produktów. Dlatego prezes UOKIK złożył zawiadomienie do prokuratury ws. dwóch sklepów internetowych - poinformowano w czwartkowym komunikacie. Chodzi o serwisy www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com.

Sklepy sprzedają markową odzież przez internet. Pierwszy prowadzony jest przez spółkę Loras z Warszawy, natomiast drugi - przez Heligo Polska z Poznania. Prezesem zarządu tych dwóch spółek jest ta sama osoba. Obie strony internetowe mają podobną szatę graficzną oraz ten sam numer infolinii.

UOKiK informuje, że konsumenci są zachęcani do zakupu towarów dużymi promocjami lub obniżkami cen. Jednak, jak wynika z sygnałów docierających do UOKiK oraz informacji pozyskanych z internetu, zakupione towary nigdy nie trafiają do nabywców, zaś w przypadku odstąpienia od umowy - konsumenci nie otrzymują zwrotu poniesionych kosztów.

- Przeanalizowane przez nas skargi sugerują, że mogło dojść do popełnienia przestępstwa. O procederze zawiadomiliśmy organy ścigania, a konsumentów informujemy o podjętych działaniach - wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Zawiadomienie do prokuratury

Urząd złożył w tej sprawie zawiadomienie do Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota. Jednocześnie przypomniano, że zawsze w sytuacji podejrzenia oszustwa poszkodowane osoby powinny jak najszybciej zawiadomić policję lub prokuraturę.

UOKiK zwraca także uwagę, że jeśli konsument nie otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać pieniądze dzięki tzw. procedurze chargeback.

W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne, otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto.

 

Na co uważać podczas poświątecznych wyprzedaży? Zobacz rozmowę z programu TVN24 BiS (27.12.2016):

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane