• rozwiń
    • WIG20 2254.04 -0.06%
    • WIG30 2551.16 -0.02%
    • WIG 59271.99 +0.14%
    • sWIG80 11574.18 +0.25%
    • mWIG40 3781.50 +0.59%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 09:21

Dostosuj

Ursus powraca z nowym ciągnikiem. Czy firma odbuduje dawną potęgę?

Ursus zaprezentował nowy model ciągnika Odtwórz: Ursus zaprezentował nowy model ciągnika
Foto: mat. promocyjne | Video: materiały promocyjne Foto: Z 1,5 mln ciągników wykorzystywanych obecnie w Polsce, prawie połowa to ciągniki marki Ursus | Video: Ursus zaprezentował nowy model ciągnika

W piątek na targach AGROTECH w Kielcach Ursus zaprezentował nowy ciągnik serii C. - Nowa oferta produktowa będzie wspierać dalszy rozwój firmy i strategię odbudowy - poinformowała spółka w komunikacie. Z 1,5 mln ciągników wykorzystywanych obecnie w Polsce, prawie połowa to ciągniki marki Ursus.

Historia ciągników serii C sięga lat 60. Pierwszy wyprodukowany model C-4011, a następnie udoskonalony model C-355, stały się prototypami dla całej linii C.

Pojazdy Ursus wersji C o mocy od 50 do 102 KM to jedne z najpopularniejszych ciągników w Polsce, przeznaczone dla małych i średnich gospodarstw oraz na potrzeby branży leśnej, budowlanej i komunalnej. Obecnie Ursus dysponuje siedmioma modelami tej klasy.

Jak czytamy w komunikacie, rodzina ciągników oznaczona symbolem C została zaprojektowana i wykonana w całości przez polskich konstruktorów i inżynierów w centrum badawczym URSUS-a w Lublinie.

Rozwój

- Wprowadzenie do oferty ciągników serii C to kolejny krok w kierunku odbudowy najstarszej polskiej marki. 120 lat tradycji URSUSA zobowiązuje do dalszego rozwoju - powiedział cytowany w komunikacie Karol Zarajczyk, prezes Ursusa.

W ostatnich dwóch latach (2013-2014) firma wprowadziła do oferty dziewięć swoich produktów, w tym siedem nowych modeli ciągników o mocy 50-180 KM. Na koniec 2014 r. URSUS osiągnął rok do roku 125 proc. wzrost sprzedaży ciągników.

Spółka spodziewa się wzrostu sprzedaży w kraju w związku z poszerzeniem oferty ciągników i dostosowaniem jej do oczekiwań polskich odbiorców. W ramach ekspansji zagranicznej URSUS chce w bieżącym roku rozwinąć sprzedaż w krajach unijnych, w Europie Wschodniej, w krajach bałkańskich oraz w afrykańskich. W 2014 roku URSUS przeznaczył ok. 17 mln zł na rozwój oferty i rozbudowę zaplecza produkcyjnego. W tym roku spółka planuje przeznaczyć kolejne 24 mln zł na inwestycje.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (8)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane