• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Chcą wybudować nowy port w Gdyni. Zobacz niesamowitą wizualizację

Chcą wybudować nowy port w Gdyni. Zobacz niesamowitą wizualizację Odtwórz: Chcą wybudować nowy port w Gdyni. Zobacz niesamowitą wizualizację
Foto: Port Gdynia | Video: Port Gdynia Foto: Port Gdynia przystępuje do tworzenia koncepcji Portu Zewnętrznego w Gdyni | Video: Chcą wybudować nowy port w Gdyni. Zobacz niesamowitą wizualizację

Już za 10 lat może być gotowy Port Zewnętrzny w Gdyni. Do tworzenia jego koncepcji przystępuje właśnie Port Gdynia, który zaprezentował już nawet wizualizację inwestycji. Zdaniem pomysłodawców, mogłyby w nim powstać terminale: kontenerowy i pasażerski.

Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia, Adam Meller poinformował w ostatni poniedziałek podczas Międzynarodowych Targów Morskich Baltexpo w Gdańsku, że "w tej chwili port przystępuje do tworzenia koncepcji Portu Zewnętrznego w Gdyni, za zgodą Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej".

Finansowanie budowy

Program nosi nazwę "Port Gdynia 2030". Zaznaczył, że "na pewno port będzie starał się poszukać partnera, który między innymi wyłoży pieniądze, aby taka inwestycja mogła być zrealizowana". Powiedział, że Port Zewnętrzny mógłby być zrealizowany w Partnerstwie Publiczno-Prywatnym. - Trudno mówić dziś o datach, ale jeżeli znaleźlibyśmy partnera w miarę szybko, to jest to kwestia być może 10 lat - dodał.

Przyznał, że "obecnie prowadzone są >>bardzo wstępne<< rozmowy". Zaznaczył, że "podobnie jak to dzieje się na świecie, głównym partnerem może być operator kontenerowy". To oznaczałoby powstanie terminala kontenerowego. - Powiedzmy sobie uczciwie, główne przeładunki stanowią dziś kontenery - dodał.

Poinformował, że w ramach budowy Portu Zewnętrznego spółka rozważa też budowę np. stanowiska dla dużych statków pasażerskich. - Byłby to terminal dla cruizerów, dużych statków wycieczkowych, które obecnie cumują przy Nabrzeżu Francuskim - wyjaśnił. Meller jest przekonany, że istnieje zapotrzebowanie na taką infrastrukturę.

Terminal pasażerski

Poinformował, że jeszcze jesienią bieżącego roku w porcie w Gdyni rozpocznie się budowa publicznego terminala pasażerskiego, z którego ma korzystać między innymi armator Stena Line. - Będą realizowane pierwsze prace wyburzeniowe - dodał. Terminal przy Nabrzeżu Polskim ma powstać w ciągu dwóch lat. Prezes liczy, że z nowego terminala będą korzystać też inni operatorzy, m.in. z Polski, którzy zechcą uruchomić nowe połączenia z Gdyni.

W poniedziałek podczas Baltexpo przedstawiciele Zarządu Morskiego Portu Gdynia i spółki PORR SA Warszawa, która wygrała przetarg, podpisali umowę na rozbudowę obrotnicy nr 2 w porcie. Dzięki nowej infrastrukturze, za pół roku do portu morskiego w Gdyni będą mogły wpływać statki o długości do 400 metrów. Port w Gdyni, dzięki planowanym kolejnym inwestycjom w najbliższych latach ma stać się drugim w Polsce głębokowodnym portem.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (3)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
zagubiony na saharze
No trzeba przyznać że Polska pod rządami jest potęgą od...wizualizacji.
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
tokmada
Ciekawe ile zapłacili (z naszych podatków i komu) za zrobienie tej wizualizacji? :)))))) Pewnie kasy na nic wiecęj już nie wystarczy :)
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane