• rozwiń
    • WIG20 2319.10 -1.69%
    • WIG30 2669.43 -1.61%
    • WIG 60097.10 -1.44%
    • sWIG80 12009.31 -0.51%
    • mWIG40 4238.99 -0.95%

Ostatnia aktualizacja: 2019-03-22 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Autostrada do gruntownej przebudowy. "Kierowcy czekali na to od lat"

Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? Odtwórz: Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego?
Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? "Źródło: tvn24bis.pl"

Minister infrastruktury podjął decyzję o budowie południowej jezdni autostrady A18 od węzła Olszyna do węzła Golnice. Inwestycja ma ruszyć w przyszłym roku i będzie finansowana ze środków krajowych.

Budowa nowej trasy o długości 70 kilometrów zostanie podzielona na pięć odcinków. Jak czytamy w komunikacie na stronie resortu infrastruktury, ogłoszenie postępowania przetargowego dla pierwszych odcinków A18 jest planowane jeszcze w 2018 roku.

Oddanie do użytku

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk ocenił, że na przebudowę południowej nitki trasy A18 "kierowcy czekali od lat".

- Stan techniczny nawierzchni jezdni południowej na trasie Olszyna - Golnice jest zły. Na całym odcinku występują spękania podłużne i poprzeczne, a także wykruszenia i ubytki w płytach betonowych, co jest odczuwalne podczas podróży. Nawierzchnia jest niejednorodna, ponieważ najbardziej zniszczone płyty betonowe pokryto masą bitumiczną - powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

- Wykonywane na bieżąco zabiegi utrzymaniowe nie poprawiają długofalowo komfortu i bezpieczeństwa jazdy użytkowników drogi, dlatego konieczna jest gruntowna przebudowa tej trasy - podkreślił.

Jak powiedział minister, "jedna z jezdni drogi A18 zostanie przebudowana z oszczędności, ze środków krajowych".

Inwestycja ma na celu dostosowanie istniejącego układu drogowego do parametrów autostrady. Według resortu, oddanie do ruchu poszczególnych odcinków południowej jezdni A18, z uwagi na różny stopień zaawansowania prac przygotowawczych, jest planowane w latach 2021-2023.

O autostradzie

Droga A18 biegnie przez województwa lubuskie i dolnośląskie, od granicy z Niemcami Olszyna-Forst (łączy się tutaj z niemiecką A15 w kierunku Berlina), przez obszar Borów Dolnośląskich aż do węzła Krzyżowa koło Bolesławca, gdzie łączy się z autostradą A4. Odcinek od granicy Polski do węzła Krzyżowa ma długość około 78 km.

Południowa jezdnia A18 jest wybudowana z betonowych płyt, została wybudowana jeszcze w latach 30. XX wieku. W 2007 roku powstała jezdnia północna o parametrach autostrady.




Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (3)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
wlodekstrag
Uważam, że w Polsce wszystkie autostrady powinny zostać zmodernizowane. Głupotą było budowanie ich tylko z dwoma pasami ruchu. Przy natężeniu ruchu,jaki mamy w Polsce, minimum trzy pasy są koniecznie. Tym bardziej, że jesteśmy krajem tranzytowym. A tak, to wszędzie korki. Kolejny przykład naszej "gospodarności"
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Anarcho68
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
rosol44
Tylko czemu finansowanie budowy jezdni na A18 nie sa z UE tylko budżetu krajowego
Ta autostrada sluzy glownie dla ruchu miedzynarodowego
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane