• rozwiń
    • WIG20 2175.51 -0.40%
    • WIG30 2499.91 -0.37%
    • WIG 56317.39 -0.43%
    • sWIG80 11551.33 -0.61%
    • mWIG40 3874.83 -0.50%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Przegląd prasy: Polacy nie myją zębów, biznes zaciera ręce

Przegląd prasy: Polacy nie myją zębów, biznes zaciera ręce
Foto: Shutterstock Foto: Z badań wynika, że co piąty Polak myje zęby tylko raz dziennie a 3,8 mln nie myje ich w ogóle

Polacy stronią od szczoteczek do zębów. Skutek? Połowa osób po 40 roku życia nosi protezy napędzając rynek stomatologiczny i sprzedaż akcesoriów bez recepty - pisze "Puls Biznesu".

Z badań wynika, że co piąty Polak myje zęby tylko raz dziennie a 3,8 mln nie myje ich w ogóle. Słaba higiena w połączeniu z brakiem opieki stomatologicznej w szkołach (obecny rząd planuje ją przywrócić) ma fatalne skutki.

Ogromny potencjał rynku

W grupie wiekowej powyżej 40 roku życia 51 proc. osób nosi protezy - częściowe lub całościowe - wynika z badania wykonanego na zlecenie GSK Consumer Healthcare. To 8,5 mln ludzi, czyli co trzeci dorosły Polak. - Bardzo często nawet bliscy nie wiedzą o noszonych protezach - mówi Carol-Ann Stewart, dyrektor generalna GSK na Polskę i kraje bałtyckie.

Według szacunków rynek protez w Polsce to 1,4 mld zł (cały rynek stomatologiczny to grubo ponad 10 mld zł). Dużo pieniędzy idzie również na produkty dodatkowe - jak np. kremy do protez, czyszczące lub mocujące. Rynek ten jest wart ok. 100 mln zł, ale zdaniem producentów potencjał jest kilkakrotnie większy.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane