• rozwiń

Do centrum handlowego nie tylko po zakupy. Sprawdź, co tam robimy

Do centrum handlowego nie tylko po zakupy. Sprawdź, co tam robimy
Foto: Herry Lawford / Flickr Foto: Polacy chętnie odwiedzają strefy gastronomiczne w punktach handlowych

Polacy do centrów handlowych chodzą nie tylko po zakupy, ale także, by skorzystać z oferty gastronomicznej. Istnieje duża zależność pomiędzy strefą żywieniową a ogólnym wizerunkiem centrum handlowego, w którym się ona znajduje - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową CBRE.

Badaniom poddano 1000 Polaków, aby sprawdzić jak postrzegana jest oferta gastronomiczna w obiektach handlowych w całej Polsce. Opisują zwyczaje i preferencje gastronomiczne Polaków w galeriach.

Lubimy jeść w galeriach

Zaraz po zakupach, wizyta w kawiarniach i restauracjach jest drugą najczęściej wykonywaną czynnością podczas pobytu w centrum handlowym.

Z kolei dobór najemców gastronomicznych jest istotnym aspektem przy ogólnej ocenie galerii - twierdzi tak połowa ankietowanych.

- W ostatnich latach, wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, można zaobserwować zmianę zwyczajów konsumenckich. Rozrywka i spędzanie wolnego czasu stanowią ważny element codziennego życia, a jedzenie poza domem jest coraz bardziej popularne - twierdzi Agata Czarnecka, z firmy CBRE. - Oferta gastronomiczna w centrach handlowych jest dużo bogatsza niż kilka lat temu. Restauracje i kawiarnie tam położone mają tę przewagę, że eliminują czynnik pogodowy, istotny w naszym klimacie, nie ma problemu z dostępnością parkingu oraz pod ręką jest szereg innych sklepów - dodaje.

Ostatnie trendy

Analiza CBRE przedstawia także najbardziej popularne trendy, jeśli chodzi o ofertę punktów gastronomicznych. Najchętniej wybierane są punkty, które proponują jedzeni w stylu slow food, wegańskim, fit, jak również regularne restauracje z obsługą kelnerską.

Najczęściej o wyborze danego punktu gastronomicznego decydują: jakość jedzenia (66 proc. respondentów), stosunek jakości do ceny (62 proc.) oraz szybkość obsługi (54 proc.).

Co do poprawki?

Autorzy ankiety zapytali swoich respondentów o to, jakich zmian by oczekiwali. Blisko 40 proc. z nich stawiałoby na innowacyjne pomysły, a 30 proc. odczuwa brak restauracji wysokiej jakości. Ankietowani stwierdzili, że należy popracować nad poprawą jakości jedzenia, większym komforcie ich spożywania oraz więcej rozwiązań, które byłyby przyjazne dzieciom.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane