• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: 2019-05-24 17:15

Dostosuj

Do centrum handlowego nie tylko po zakupy. Sprawdź, co tam robimy

Do centrum handlowego nie tylko po zakupy. Sprawdź, co tam robimy
Foto: Herry Lawford / Flickr Foto: Polacy chętnie odwiedzają strefy gastronomiczne w punktach handlowych

Polacy do centrów handlowych chodzą nie tylko po zakupy, ale także, by skorzystać z oferty gastronomicznej. Istnieje duża zależność pomiędzy strefą żywieniową a ogólnym wizerunkiem centrum handlowego, w którym się ona znajduje - wynika z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową CBRE.

Badaniom poddano 1000 Polaków, aby sprawdzić jak postrzegana jest oferta gastronomiczna w obiektach handlowych w całej Polsce. Opisują zwyczaje i preferencje gastronomiczne Polaków w galeriach.

Lubimy jeść w galeriach

Zaraz po zakupach, wizyta w kawiarniach i restauracjach jest drugą najczęściej wykonywaną czynnością podczas pobytu w centrum handlowym.

Z kolei dobór najemców gastronomicznych jest istotnym aspektem przy ogólnej ocenie galerii - twierdzi tak połowa ankietowanych.

- W ostatnich latach, wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa, można zaobserwować zmianę zwyczajów konsumenckich. Rozrywka i spędzanie wolnego czasu stanowią ważny element codziennego życia, a jedzenie poza domem jest coraz bardziej popularne - twierdzi Agata Czarnecka, z firmy CBRE. - Oferta gastronomiczna w centrach handlowych jest dużo bogatsza niż kilka lat temu. Restauracje i kawiarnie tam położone mają tę przewagę, że eliminują czynnik pogodowy, istotny w naszym klimacie, nie ma problemu z dostępnością parkingu oraz pod ręką jest szereg innych sklepów - dodaje.

Ostatnie trendy

Analiza CBRE przedstawia także najbardziej popularne trendy, jeśli chodzi o ofertę punktów gastronomicznych. Najchętniej wybierane są punkty, które proponują jedzeni w stylu slow food, wegańskim, fit, jak również regularne restauracje z obsługą kelnerską.

Najczęściej o wyborze danego punktu gastronomicznego decydują: jakość jedzenia (66 proc. respondentów), stosunek jakości do ceny (62 proc.) oraz szybkość obsługi (54 proc.).

Co do poprawki?

Autorzy ankiety zapytali swoich respondentów o to, jakich zmian by oczekiwali. Blisko 40 proc. z nich stawiałoby na innowacyjne pomysły, a 30 proc. odczuwa brak restauracji wysokiej jakości. Ankietowani stwierdzili, że należy popracować nad poprawą jakości jedzenia, większym komforcie ich spożywania oraz więcej rozwiązań, które byłyby przyjazne dzieciom.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane