• rozwiń
    • WIG20 2318.99 -0.52%
    • WIG30 2664.27 -0.46%
    • WIG 59765.49 -0.40%
    • sWIG80 11638.27 +0.07%
    • mWIG40 4036.27 -0.20%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 12:05

Dostosuj

Temat: Podatki

Biedronka przeniesie się do sieci?

Biedronka przeniesie się do sieci?
Foto: Shutterstock Foto: DGP: Biedronka prowadzi zaawansowane prace nad e-sklepem

Biedronka prowadzi zaawansowane prace nad e-sklepem, powinien on ruszyć przed końcem tego roku - donosi "Dziennik Gazeta Prawna". Do sieci mają się też przenieść Lidl i Netto. Gazeta podaje, że powodem tego jest podatek handlowy, który według ostatniej wersji nie będzie obejmował handlu internetowego.

Według ustaleń gazety, e-sklep Biedronki powinien ruszyć jeszcze przed końcem tego roku. Choć popularna, wcale nie musi być pierwsza. Do sieci trafić może bowiem również Lidl oraz Netto.

- Obecnie skupiamy się na sprzedaży naszych produktów w ponad 550 stacjonarnych placówkach w całym kraju, jednak nie wykluczamy uruchomienia e-sklepu - przyznaje w rozmowie z "DGP" Anna Biskup, rzeczniczka Lidl Polska.

Netto przyznało, że uruchomienie e-sprzedaży w jego przypadku pozostaje tylko kwestią czasu.

Rentowność dyskontów wynosi ok. 4 proc. Gdyby podatek handlowy wynosił przeciętnie 0,4 proc. wartości obrotów (tak postuluje Konfederacja Lewiatan), to dochody sieci skurczyłyby się o jedną dziesiątą. Przeniesienie obrotów do internetu pozwoliłoby na uniknięcie strat związanych z nowym obciążeniem - wskazuje gazeta.

Biedronka: na razie obserwujemy

Sieć Biedronka oficjalnie nie potwierdza informacji o planach uruchomienia e-sklepu, podkreślając, że na razie przygląda się takim rozwiązaniom, by móc ewentualnie wdrażać je w przyszłości.

"Informujemy, że nie prowadzimy w tej chwili testów związanych z wdrożeniem sklepu internetowego. Biorąc pod uwagę możliwości i ograniczenia, jakie niesie ze sobą rozwój internetu, pozostajemy obecnie na etapie obserwacji oraz przygotowania narzędzi i wiedzy, które pozwolą takie projekty wdrażać w przyszłości." - głosi komunikat przesłany do tvn24bis.pl. - "Dodatkowo stale rozwijamy naszą obecność w sieci wykorzystując narzędzia do angażowania klientów" - czytamy dalej.

Natomiast źródło związane z otoczeniem firmy poinformowało nas, że dyskusje nad przeniesieniem części sprzedaży do sieci były prowadzone już w przeszłości. Handel internetowy miałby jednak dotyczyć tzw. produktów "non-food" (czyli asortymentu nieżywnościowego), które cieszą się dużą popularnością w dyskontach, jednak nie ma dla nich miejsca na limitowanej przestrzeni sklepów stacjonarnych.

Bez związku z podatkiem

Zdaniem Jeremiego Mordasewicza z Konfederacji Lewiatan przeniesienie części sprzedaży do sieci nie ma związku z widmem wprowadzenia nowego podatku.

- Ja bym tego nie łączył – stwierdził Mordasewicz. - Przejście do sieci jest nam potrzebne ze względu na to, że młodzi konsumenci tego wymagają.

Zdaniem eksperta trudno też ocenić związek między przyjęciem takiego rozwiązania a ucieczką przed kosztami wynikającymi z podatku.

- Nie wiemy ostatecznie jak będzie wyglądała ustawa o podatku handlowym. Być może zakupy on-line byłyby traktowane jak sprzedaż stacjonarna – argumentował Mordasewicz.

W jego opinii, na rynku kształtuje się trend polegający na łączeniu różnych platform sprzedażowych.

- Idziemy w kierunku sprzedaży hybrydowej. Poszczególne kanały będą się ze sobą łączyły. Stacjonarne sklepy będą oferowały internetową sprzedaż, by dotrzeć do większej liczby konsumentów oraz by być bliżej nich – twierdzi ekspert. - Będziemy podążać w kierunku zachodnim i amerykańskim, gdzie zakupy w sieci będą stanowiły większość w sprzedaży ogółem.

Zdaniem Mordasewicza sklepy nie zanotują znacznego wzrostu wyników finansowych po wprowadzeniu sprzedaży internetowej.

- Nie będzie to zmiana radykalna, skokowa. Zapewne pojawi się z czasem, szczególnie w środowiskach wielkomiejskich – stwierdził.

Jakie prognozy?

Firma badawcza PMR prognozuje, że dynamika internetowej sprzedaży żywności będzie przyspieszać. W ub.r. wzrost wyniósł 20 proc., w tym ma to być już 30 proc. A w nie dalekiej przyszłości obroty po winny się podwajać co roku.

 

Nowy podatek nie dla sklepów internetowych:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane