• rozwiń

Temat: Rząd PiS

Poczta na usługach e-państwa. "Krótsze kolejki"

Poczta na usługach e-państwa. "Krótsze kolejki"
Foto: tvn24 Foto: MIB i MAC podpisały porozumienie z Pocztą o współpracy w obszarze cyfryzacji państwa

Szybsze załatwianie spraw urzędowych i sprawniejszy obieg dokumentów w instytucjach państwowych, to korzyści współpracy administracji z Pocztą Polską. W środę podpisano porozumienie z Pocztą o współpracy w cyfryzacji państwa.

W centrali Poczty Polskiej w Warszawie minister cyfryzacji Anna Streżyńska oraz minister budownictwa i infrastruktury Andrzej Adamczyk podpisali porozumienie z prezesem Poczty Polskiej Przemysławem Sypniewskim i prezesem spółki PP Usługi Cyfrowe Pawłem Usidusem.

Umowa dotyczy integracji systemów informatycznych administracji, z których korzystają obywatele, z pocztową platformą Envelo, za pomocą której można m.in. wysyłać elektroniczne kartki i listy, które Poczta doręcza potem w tradycyjnej formie.

Kluczową rolę w nowym systemie wymiany informacji odegra tzw. Rejestrowana Przesyłka Elektroniczna (RPE), która ma identyczną rangę - pod względem skutków prawnych - jak list polecony.

O porozumieniu

- Porozumienie jakie dzisiaj podpisujemy jest krokiem w stronę sprawnego działania administracji, krótszych kolejek w urzędach i bardziej przyjaznych procedur - powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Minister podkreślił, że dzięki dużej liczbie placówek pocztowych oraz dostępowi do baz i systemów państwa, PP może też wesprzeć administrację w obsłudze spraw, takich jak wydanie wyciągu z KRS czy przyjęcia wniosku o dowód osobisty. - Jest to szczególnie ważne w małych miejscowościach, z których dojazd do większego ośrodka jest utrudnieniem - dodał szef MIB.

Prezes PP Przemysław Sypniewski zwrócił uwagę, że spółka obsługuje dwie grupy klientów - nowoczesnych, korzystających z internetu i tradycyjnych, którzy korzystają z niego rzadko bądź wcale.

Właśnie z myślą o takich klientach rozwijane są dwie usługi – tzw. przesyłka hybrydowa (list wysyłany elektronicznie, a dostarczany w formie tradycyjnej) i przesyłka proceduralna (umożliwiająca dostawę do adresata dokumentów np. dowodów osobistych, paszportów i praw jazdy).

- Obywatel powinien mieć dostęp do urzędu na okrągło - online. Jesteśmy gotowi do kompleksowego wsparcia administracji w procesie wdrażania e-usług - zadeklarował prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe Paweł Usidus.

 

Zobacz materiał z programu "Polska i Świat" w TVN24 o aferze z bazą PESEL (30.08.2016):

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane