• rozwiń

LOT ma nową trasę. To ważne połączenie z Warszawą

LOT ma nową trasę. To ważne połączenie z Warszawą
Foto: public domain/ Arpingstone Foto: PLL LOT uruchomiły rejsy na trasie Zielona Góra - Warszawa

Polskie Linie Lotnicze LOT w czwartek uruchomiły bezpośrednie rejsy na trasie Zielona Góra - Warszawa - poinformował prezes spółki Rafał Milczarski. Loty będą wykonywane pięć razy w tygodniu samolotem Bombardier Q400, który na pokład może zabrać ok. 80 pasażerów.

Samoloty z Warszawy będą startowały w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i niedziele o 22.35, a z Zielonej Góry w poniedziałki, wtorki, środy, piątki i soboty o 5.45.

Z Lubuskiem na cały świat

- Dzięki ofercie LOT-u pasażerowie z województwa lubuskiego mogą na jednym bilecie dotrzeć do Amsterdamu, Paryża, Pragi i innych ponad 65 miast w Europie i na świecie - powiedział na konferencji prasowej Milczarski.



Jak przekazał, rejs między Zieloną Górą a Warszawą trwa godzinę, a czas przesiadki na Lotnisku Chopina w Warszawie na dalsze rejsy w większości kierunków europejskich - około 50 minut.

Z analiz przeprowadzonych przez LOT wynika, że rośnie również zapotrzebowanie na podróże z Europy do województwa lubuskiego. Linia przekonuje, że znaczenie tego regionu na turystycznej i biznesowej mapie Europy z roku na rok rośnie w dynamicznym tempie.

- Chcemy, aby każdy mógł do nas dołączyć. Lubuskie to nie tylko piękne tereny, parki, ale także winnice, których mamy 40 - powiedziała na konferencji marszałek województwa lubuskiego Anna Polak.

Rejsy z Zielonej Góry to kolejne połączenie LOT-u z lotniska regionalnego. W sumie polski przewoźnik oferuje już loty z dziewięciu polskich lotnisk zarówno do swojego hubu w Warszawie, jak i na wybrane połączenia międzynarodowe. W lutym br. LOT ogłosił bezpośrednie rejsy z Wrocławia, Lublina, Poznania i Gdańska do Tel Awiwu, a wcześniej z Krakowa do Chicago. Jest to zgodne z przyjętą przez LOT strategią rentownego wzrostu.

Regiony się rozwijają

Jak podkreślił prezes LOT, spółka konsekwentnie realizuje swoją strategię, która - obok budowy hubu w Warszawie - zakłada w miarę możliwości korzystanie ze wszystkich okazji, jakie daje rynek.

- Nasz rozwój w regionach jest najlepszym dowodem na nasze uznanie dla rozwijającego się ruchu pasażerskiego z lotnisk regionalnych. Połączenie z Zielonej Góry spełnia obie funkcje: z jednej strony to wzmocnienie węzła przesiadkowego, z drugiej strony jest to ważne połączenie krajowe typu point-to-point – dodał.

Połączenie do Zielonej Góry jest 14. połączeniem LOT-u z lotnisk regionalnych. Oprócz tego połączenia przewoźnik realizuje regularne rejsy między Warszawą a Szczecinem, Krakowem, Gdańskiem, Rzeszowem, Katowicami, Wrocławiem i Poznaniem; bezpośrednie rejsy z Krakowa do Gdańska.

W styczniu br. LOT wygrał przetarg na połączenia lotnicze z portu Zielona Góra-Babimost do Warszawy i z powrotem. Do przetargu na obsługę tej trasy stanęły dwie firmy – poprzedni przewoźnik, firma Sprint Air, oraz LOT. Według komisji przetargowej LOT przedstawił najkorzystniejszą ofertę cenową i promocyjną. Jego konkurent zaoferował realizację połączeń za 13,6 mln zł. Za usługi świadczone do końca 2018 r. samorząd woj. lubuskiego zapłaci spółce 12,1 mln zł.

Zobacz: Kaczyński chce dużego lotniska zapewniającego "połączenia z całym światem"

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (3)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
KETman1
Jestem z okolic Gorzowa Wielkopolskiego, te rejsy z Zielonej Góry a dokładnie z Babimostu to porażka, z Gorzowa łatwiej dojechać na Ławice do Poznania albo....do Berlina na Schenefeld...a z tamtąd na cały świat i to znacznie taniej niż z Lotem...Te 12,1 mln można było lepiej zagospodarować..
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
ted123
Najlepiej byłoby przemianować lotnisko w Radomiu na międzynarodowe. Przecież czy to będzie lotnisko o światowej renomie zależy tylko od polityków a właściwie teraz od Jarosława
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Luk079
Dla LOT-u rejsy krajowe się skonczyły w momencie wejścia na rynek polski Ryanair. Wyłącznie uruchomienie "starych" lotnisk i niskie ceny przywrócą LOT na trasy regionalne.CO wybierasz : Ryan za 39 PLN czy LOT za 300 ?
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane