• rozwiń

"Na lotnisku Chopina jest nam za ciasno". LOT z historycznym wynikiem

Tak mogłoby wyglądać CPK. Trzy propozycje Odtwórz: Tak mogłoby wyglądać CPK. Trzy propozycje
Tak mogłoby wyglądać CPK. Trzy propozycje "Źródło: CPK"

Nam już jest na lotnisku Chopina za ciasno i bez dalszych inwestycji nie będziemy w stanie się na nim w ogóle rozwijać - mówił w piątek w trakcie Kongresu 590 w Jasionce prezes Polskich Linii Lotniczych LOT Rafał Milczarski. Wcześniej przewoźnik poinformował, że po raz pierwszy przewiózł na pokładach swoich samolotów osiem milionów pasażerów w ciągu jednego roku.

Milczarski był uczestnikiem jednego z paneli poświęconego Centralnemu Portowi Komunikacyjnemu.

Lotnisko Chopina z ograniczeniami

Zdaniem prezesa LOT-u lotnisko Chopina zostało źle wybudowane, zaprojektowane i zostało obudowane przez miasto. - Rzeczywistość jest taka, że napotykamy już teraz na bardzo duże problemy na tym lotnisku. Musimy rozwijać się na innych. To fakt i nie trzeba nikogo przekonywać - podkreślił.

Zdaniem Milczarskiego, "przespano moment", w którym należało inwestować w infrastrukturę na warszawskim lotnisku.

W jego ocenie rynek lotniczy w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. - Jesteśmy jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających rynków lotniczy w Europie i na świecie. A my nie nadążamy po prostu z infrastrukturą. Myślę, że powinniśmy z tej sytuacji wyciągnąć wnioski - mówił.

Milczarski zaznaczył, że teren zarezerwowany pod CPK musi umożliwiać dodawanie kolejnych elementów infrastruktury transportowej.

- Centralny Port Komunikacyjny musi być dobrze przemyślany i dobrze zbudowany, dobrze zaplanowany. Uważam, że to może być, i pewnie będzie, elementem naszej przewagi konkurencyjnej - powiedział.

Szef LOT zaznaczył, że spółka znajdzie sposoby, aby te wąskie gardła, które istnieją na lotnisku Chopina likwidować. - Ale oczywiście będziemy się rozwijać również na innych lotniskach zarówno w kraju, jak i za granicą - zapowiedział.

PLL LOT ma więcej pasażerów

- O tym, że mamy apetyt i nie są to mrzonki, niech świadczy fakt, że dzisiaj, w piątek przewieziemy ośmiomilionowego pasażera. To jest największa liczba pasażerów, jaką kiedykolwiek LOT przewiózł. Miałem nadzieję, że uda nam się przewieźć 9 milionów pasażerów, jednak tej bariery w tym roku nie pokonamy - dodał Milczarski.

Prezes LOT-u przypomniał, że w 2015 roku przewoźnik obsłużył 4,3 mln pasażerów. Linia planuje ten rok zakończyć 8,8 mln podróżnych - Liczba ta przewidziana jest w strategii rentownego wzrostu LOT-u do 2020 roku. LOT obecnie oferuje 105 połączeń.

Konkurencja na polskim niebie

Jak wynika z danych Urzędu Lotnictwa Cywilnego, największym przewoźnikiem w Polsce w okresie kwiecień-czerwiec był Ryanair. W drugim kwartale tego roku irlandzki przewoźnik obsłużył w krajowych portach lotniczych ponad 3 miliony pasażerów.

Na drugim miejscu znalazł się LOT. Narodowy przewoźnik obsłużył 2,67 mln pasażerów. Podium zamykał Wizz Air z 2,29 mln pasażerów.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane