• rozwiń
    • WIG20 2248.81 -0.29%
    • WIG30 2549.06 -0.10%
    • WIG 59141.35 -0.09%
    • sWIG80 11590.53 +0.39%
    • mWIG40 3780.28 +0.56%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

PKP: awaria zażegnana. Znów kupimy bilety w sieci bez problemów

PKP: awaria zażegnana. Znów kupimy bilety w sieci bez problemów
Foto: flickr.com/(CC BY 2.0)/ Paul Smith Foto: Przyczyną awarii były błędy jednego z modułów sprzedaży i rezerwacji biletów

Awaria systemu informatycznego została naprawiona; sprzedaż biletów przez internet odbywa się w normalnym trybie - poinformowała w czwartek rano w komunikacie spółka PKP Informatyka, która odpowiada za działania systemu sprzedaży online. Przyczyną awarii były błędy jednego z modułów sprzedaży i rezerwacji biletów.

W poniedziałek pasażerowie PKP Intercity mieli problem, aby kupić bilet przez internet. System internetowej sprzedaży biletów działał niestabilnie, zawieszał się. Występowały opóźnienia w odpowiedziach systemu na zapytania w kolejnych krokach zakupu biletu.

Bez kary

By zminimalizować utrudnienia związane z zakupem biletu przez internet, spółka zdecydowała o zniesieniu dodatkowych opłat w przypadku zakupu biletu na przejazd u konduktora. Informacje w tej sprawie są dostępne na stronie www.intercity.pl oraz na dworcach.

- Decyzje, sprawne działania oraz zaangażowanie sztabu operacyjnego przyniosły oczekiwane rezultaty. Naszym celem było jak najszybsze przywrócenie pełnej funkcjonalności internetowej sprzedaży biletów. Wyciągamy wnioski i planujemy kolejne działania, które usprawnią działanie systemu sprzedaży i rezerwacji biletów - powiedział cytowany w komunikacie pełniący obowiązki prezesa zarządu PKP Informatyka Adam Filutowski.

W wyniku problemów z systemy informatycznym we wtorek zarząd PKP SA odwołał Krzysztofa Bińka ze stanowiska prezesa PKP Informatyka.

Nad przywróceniem działania systemu sprzedaży przez internet - jak informuje PKP Informatyka - pracował specjalnie powołany sztab operacyjny. W jego skład weszli specjaliści PKP Informatyka, PKP Intercity oraz PKP S.A. odpowiedzialni za zarządzanie ciągłością działania systemu, infrastrukturę IT, testy.

To już kolejna w ciągu kilku miesięcy awaria internetowego systemu sprzedaży biletów przewoźnika. W listopadzie ub.r. nie można było kupić biletów m.in. na wchodzące do rozkładu pociągi Pendolino. Wówczas stanowisko stracili członek zarządu PKP Intercity i dwóch dyrektorów odpowiedzialnych za wdrożenie systemu sprzedaży biletów. Również wtedy spółka powołała sztab kryzysowy, którym kierował Piotr Ciżkowicz.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane