• rozwiń
    • WIG20 2304.53 -0.27%
    • WIG30 2624.22 -0.14%
    • WIG 58816.63 -0.23%
    • sWIG80 10790.56 -0.41%
    • mWIG40 4071.91 -0.11%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 15:31

Dostosuj

Podróż skróci się o pół godziny. Szybciej z Białegostoku do Ełku

Dart, czyli nasze polskie Pendolino. Zobacz niesamowity produkt Pesy Odtwórz: Dart, czyli nasze polskie Pendolino. Zobacz niesamowity produkt Pesy
Dart, czyli nasze polskie Pendolino. Zobacz niesamowity produkt Pesy "Źródło: PKP Intercity"

O pół godziny skróci się podróż z Białegostoku do Ełku, powstaną wygodne perony, wzrośnie bezpieczeństwo. W środę PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały wartą niespełna 20 milionów złotych umowę na wykonanie projektu inwestycji.

Rozpoczęcie budowy planowane jest na 2020 roku, zakończenie - w 2023 roku.

Mająca 104 kilometry trasa Białystok-Ełk to część międzynarodowego korytarza kolejowego Rail Baltica, który w przyszłości połączy Warszawę z Kownem, Rygą, Tallinnem i Helsinkami.

Budowa drugiego toru

- Przedsięwzięcie zapewni m.in. lepsze podróże mieszkańcom województw podlaskiego i warmińsko - mazurskiego. To też kolejny krok na budowie Rail Baltica między Warszawą a Trakiszkami (czyli granicą państwa - red.), odcinek do Sadownego jest w zasadzie zakończony, odcinek Sadowne - Czyżew w realizacji, a docinek Czyżew-Białystok trafi do postępowania przetargowego na początku przyszłego roku, teraz wchodzimy w etap prac projektowych na odcinek między Białymstokiem a Ełkiem - wyliczał wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel.

W jego opinii to kolejny dowód na to, że Polska "wykonuje konkretne kroki", które pozwolą na to żeby Rail Balticą można było jeździć "szybko, bezpiecznie i komfortowo".

Prezes PKP PLK Ireneusz Merchel wyjaśnił, że modernizacja odcinka Białystok-Ełk to przede wszystkim budowa drugiego toru, co zwiększy możliwości podróży i przewozów towarów. Zostanie wymieniona cała sieć trakcyjna, zmodernizowane zostanie osiem stacji: Białystok-Starosielce, Knyszyn, Mońki, Osowiec , Grajewo, Prostki Ełk-Towarowy i Ełk. Poprawi się też standard 11 przystanków - które - jak zapewnił prezes - będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - powstaną nowe - wyposażone w windy - kładki, nowe wiaty, ławki i tablice informacyjne.

Prezes podkreślił, że dzięki nowemu wyposażeniu przejazdów kolejowych i nowym urządzeniom sterowania ruchem poprawi się poziom bezpieczeństwa jazdy.

Inne inwestycje

Po zakończeniu modernizacji pociągi będą mogły jeździć z prędkością 160 km na godzinę, jednak - zaznaczył prezes - projektanci mają opracować warianty przebudowy trasy na 160 km na godzinę, 200 km na godzinę, a nawet 240 km na godzinę.

PKP PLK przypomniało, że zakończyły się już zasadnicze prace na odcinku Rail Baltica z Warszawy Rembertowa przez Zielonkę, Tłuszcz do Sadownego. Pasażerowie mogą korzystać z nowych peronów, są nowe przejścia podziemne i bezkolizyjne skrzyżowania. Trwa modernizacja Rail Baltica na odcinku Sadowne do Czyżewa, w przyszłym roku rozpoczynają się prace na odcinku od Czyżewa do Białegostoku. zakończenie przebudowy na trasie Warszawa - Białystok planowane jest na do 2021 r.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane