• rozwiń
    • WIG20 2108.05 +0.10%
    • WIG30 2410.09 +0.04%
    • WIG 56118.92 -0.01%
    • sWIG80 11591.88 -0.39%
    • mWIG40 3756.04 -0.24%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Wielka modernizacja kolejowego połączenia z Warszawą

Wielka modernizacja kolejowego połączenia z Warszawą
Foto: materiały prasowe Foto: PKP przeprowadzi modernizację tras, pozyskując na ten cel 710 mln zł unijnego dofinansowania

PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują 24 km linii Warszawa Wschodnia – Otwock. Inwestycja za ponad 600 mln zł będzie realizowana w latach 2018-2022. Po jej zakończeniu czas przejazdu na trasie Warszawa Wschodnia – Lublin skróci się do 95 minut.

We wtorek w siedzibie Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) podpisano umowy o dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POOIiŚ) dla pięciu różnych projektów  transportowych. Ich wartość całkowita to ponad 1 mld zł, przy czym dofinansowanie z UE wyniesie 710 mln zł.

Szybciej pociągiem

Największą umową jest projekt PKP Polskich Linii Kolejowych, który zakłada modernizację 24 km linii Warszawa Wschodnia – Otwock. Wartość przedsięwzięcia to ponad 630 mln zł, a dofinansowania unijnego – ponad 363 mln zł. Inwestycja będzie realizowana w latach 2018-2022.

Jest to część projektu polegającego na modernizacji całej linii kolejowej Warszawa - Lublin. Dzięki przeprowadzonym pracom pociągi osobowe pojadą z prędkością 160 km/h, co skróci czas przejazdu składów międzyregionalnych na trasie Warszawa Wschodnia – Lublin o ok. 37 minut - do 95 minut.

Korzyści odniosą również pasażerowie połączeń regionalnych. Pomimo dwóch dodatkowych przystanków, Warszawa Wiatraczna oraz Lublin Czuby, czas przejazdu w relacji Warszawa Wschodnia – Dęblin skróci się o 29 minut, a pomiędzy Dęblinem a Lublinem – o 16 minut.

Pociągi towarowe pojadą z prędkością 90 km/h.

Prace obejmą przebudowę torowisk, modernizację, przebudowę oraz budowę nowych obiektów inżynieryjnych, tj. mostów, wiaduktów, przepustów, przejść dla pieszych oraz tuneli drogowych. PKP PLK przewiduje także wymianę sieci trakcyjnej oraz urządzeń sterowania ruchem, przebudowę peronów i ich wyposażenia, budowę układu sterowania ruchem oraz odnowienie systemu odwodnienia.

 

Zobacz: Pierwszy pociąg wjechał na Łódź Fabryczną. Wielkie otwarcie dworca (Film z 11.12.2016)

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane