• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: 2019-05-24 17:15

Dostosuj

Historyczny most w nowej odsłonie. Pociągi pojadą szybciej

Historyczny most w nowej odsłonie. Pociągi pojadą szybciej Odtwórz: Historyczny most w nowej odsłonie. Pociągi pojadą szybciej
Historyczny most w nowej odsłonie. Pociągi pojadą szybciej "Źródło: PKP PLK"

Sześć milionów złotych kosztował zakończony właśnie remont mostu na Bugu, na trasie Siedlce-Czeremcha, w miejscowości Mierzwice-Kolonia - podały w środę PKP PLK.

Wyremontowany most kolejowy na Bugu, na trasie z Siedlec (Mazowsze) do Czeremchy (Podlasie), pochodzi z 1905 roku.

"W ramach prac między innymi naprawiono uszkodzone elementy konstrukcji stalowej, wymieniono podkłady, zainstalowano urządzenia zapobiegające możliwości wykolejenia się pociągów. Mogą teraz tamtędy jeździć pociągi o większych gabarytach" - poinformował w komunikacie Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK.

Modernizacja tak zwanych linii objazdowych prowadzona jest przed pracami na trasie Rail Baltica.

Kolejne inwestycje

Most o długości 320 metrów tworzą trzy stalowe przęsła na kamiennych filarach. W trakcie remontu pociągi jeździły po jednym torze, a teraz, po zakończeniu prac - po dwóch torach. Prace trwały od marca 2017 roku.

"Naprawa historycznego mostu nad Bugiem w miejscowości Mierzwice-Kolonia to możliwość skrócenia czasu przejazdu pociągów. Poprawi się prędkość i płynność jazdy, co przełoży się na sprawne prowadzenie pociągów pasażerskich i towarowych na trasie Siedlce–Czeremcha" - poinformował Jakubowski.

Prace przeprowadzono w ramach modernizacji na tzw. liniach objazdowych nr 31, 32 i 36. Poprzedzają one prace na międzynarodowej trasie kolejowej Rail Baltica (E75), która prowadzi z Warszawy przez Białystok, Ełk, Suwałki do granicy Litwą.

Modernizacje linii zapasowych kosztują około 200 mln zł i są dofinansowane z unijnego programu Connecting Facility Europe-CEF; wykonuje je konsorcjum firm: Track Tec Construction sp. z o.o. i Intop Warszawa sp. z o.o.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane