• rozwiń
    • WIG20 2312.79 -0.27%
    • WIG30 2655.18 -0.53%
    • WIG 59759.16 -0.56%
    • sWIG80 11948.34 -0.51%
    • mWIG40 4165.76 -1.73%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Nieoczekiwana rezygnacja, szybka nominacja. Spółka od megalotniska ma nowego szefa

Wild: CPK do 2027 to bardzo ambitny harmonogram Odtwórz: Wild: CPK do 2027 to bardzo ambitny harmonogram
Wild: CPK do 2027 to bardzo ambitny harmonogram "Źródło: TVN24 BiS"

Piotr Malepszak zastąpił na stanowisku prezesa spółki celowej do realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego Jacka Bartosiaka. Zdecydowała o tym rada nadzorcza CPK - podała w czwartek spółka. Malepszak zasiada w zarządzie od grudnia ubiegłego roku.

W środę z przyczyn osobistych zrezygnował z funkcji prezesa spółki Centralny Port Komunikacyjny Jacek Bartosiak. Spółka zapewnia, że przygotowania do budowy CPK są kontynuowane i będą nabierały tempa.

"Piotr Malepszak zasiada w zarządzie spółki CPK od 1 grudnia ub. roku, odpowiadając za część kolejową inwestycji. Po tym, jak rada nadzorcza powierzyła mu dziś obowiązki prezesa, Piotr Malepszak kieruje pracami zarządu CPK i przewodniczy jego zebraniom, a także reprezentuje spółkę na zewnątrz" - napisano w komunikacie.

Poinformowano, że po rezygnacji Bartosiaka decyzje w spółce CPK są podejmowane przez zarząd w składzie trzyosobowym.

"Oprócz p.o. prezesa Piotra Malepszaka w zarządzie znajdują się: Dariusz Sawicki odpowiedzialny za część lotniskową i Michał Wrona, w którego gestii są kwestie finansowe".

"Ceniony fachowiec"

"Piotr Malepszak to ceniony w branży kolejowej fachowiec. Do spółki CPK przyszedł z Kolei Dolnośląskich, w których od stycznia 2017 r. był członkiem zarządu. Wcześniej, od 2008 roku, pracował w PKP Polskich Liniach Kolejowych, gdzie pełnił funkcję m.in. dyrektora biura i pełnomocnika zarządu ds. rewitalizacji linii kolejowych" - czytamy w komunikacie.

Jednocześnie w komunikacie poinformowano, że rada nadzorcza CPK rozpocznie wkrótce procedurę wyboru nowego prezesa.

Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy i kolejowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy na obszarze ok. 3 tys. hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w pierwszym etapie będzie w stanie obsługiwać do 45 mln pasażerów rocznie.

W skład CPK wejdą też inwestycje kolejowe: węzeł w bezpośredniej bliskości portu lotniczego i połączenia kolejowe na terenie kraju, które umożliwią przejazd pociągiem między Warszawą a największymi polskimi miastami w czasie nie dłuższym niż 2,5 godz. CPK jest w 100 proc. własnością Skarbu Państwa, zaliczając się do spółek strategicznych z punktu widzenia interesów kraju.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (4)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
dawidov
Tam maja samoloty latac a nie pociagi.
  • 2
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Wiktor 1980
No i jak mówiłem, taka zmiana nie paraliżuje prac nad lotniskiem. Jest nowy prezes, nikt poza mediami się tym nie przejął.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane