• rozwiń
    • WIG20 2194.58 -0.57%
    • WIG30 2490.03 -0.77%
    • WIG 58026.68 -0.72%
    • sWIG80 11627.70 +0.15%
    • mWIG40 3749.54 -1.58%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

PARPA przygotowuje kampanię skierowaną do księży

PARPA przygotowuje kampanię skierowaną do księży
Foto: Shutterstock Foto: Polska Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych chce poszerzyć wiedzę duchownych

Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych przygotowuje kampanię edukacyjno-informacyjną adresowanej do duchownych Kościoła Katolickiego i innych związków wyznaniowych. - Przyszedł czas na rolę społeczną struktur kościelnych w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych - tłumaczy w rozmowie z tvn24bis.pl Krzysztof Brzózka, dyrektor PARPA.

- Zarówno alkohol jak i przemoc są tematami trudnymi dla niektórych środowisk, więc mam świadomość tego, że żeby rozmawiać i skutecznie pomagać trzeba wiedzieć znacznie więcej - tłumaczy Brzózka.

- Są takie grupy osób, do których my ze swoją wiedzą nie dotrzemy, więc myślę, że warto dać narzędzia innym, żeby móc pomóc zgodnie ze standardami opartymi na wiedzy naukowej, a nie tylko przekonaniach - dodaje w rozmowie z tvn24bis.pl.

Jak mówi Brzózka, kampania edukacyjno-informacyjna skierowana do duchownych będzie wyglądała podobnie jak w przypadku wcześniejszych.

Jeden podmiot

- To dość standardowe postępowanie z naszej strony. To kwestia przygotowania materiałów, dostarczenia materiałów, tak jak w przypadku lekarzy. Wtedy instrukcje trafiły do ponad 10 tys. placówek podstawowej opieki zdrowotnej (POZ). Uruchomiona została strona internetowa, z której można się wielu rzeczy dowiedzieć. Według naszego opisu teraz powinno to wyglądać tak samo - mówi Brzózka.

W postępowaniu zostanie jeden wyłoniony jeden podmiot, który przeprowadzi kampanię edukacyjno-informacyjną.

- To podmiot, który musi spełnić określone wymagania i zaproponuje nam atrakcyjne materiały, dotarcie do środowiska oraz wiedzę na odpowiednim poziomie - wyjaśnia dyrektor Polskiej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

PARPA na tego typu kampanie wydaje rocznie ok. 220-230 tys. złotych.

Jakie wymagania?

W ogłoszeniu określono, że podmiot ubiegający się zamówienie musi opracować koncepcję, przygotować scenariusze i realizacje dwóch filmów instruktażowych dla księży, nie krótszych niż 5 minut i nie dłuższych niż 10 minut. Opracować koncepcję, projekt i wykonanie oraz prowadzenie strony internetowej poświęconej kampanii. Przygotować koncepcję, projekt oraz stworzyć książkę o charakterze poradnika - adresowanej do duchownych.

Ponadto taki podmiot musi opracować koncepcję, przygotować i zorganizować jednodniowe spotkanie szkoleniowego dla duchownych realizujących zadania duszpasterstwa trzeźwości. Będzie tez odpowiadał za  koncepcję oraz realizację działań PR.

Materiał "Faktów" TVN:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (6)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
lsd
Loading...
lsd
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
irekwj
lepiej późno niż wcale. Wzrost uzależnień i alkoholizmu w ich szeregach rośnie w zastraszającym temp;ie. Pożera przy tym ogromne zasoby budżetowe. Powinno nawiązać do ustawy i respektować zakaz spożywania alkoholu w miejscu pracy.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
rm429
Chodzi o zwalczanie alkoholizmu w tym srodowisku czy włączenie się księży do walki z alkoholizmem. To drugie jest bez szans mając na uwadze spadający autorytet kościoła natomiast to pierwsze to narastający problem.
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane