• rozwiń
    • WIG20 2147.81 -2.06%
    • WIG30 2443.98 -1.97%
    • WIG 55490.46 -1.82%
    • sWIG80 11077.89 -0.89%
    • mWIG40 3886.50 -1.45%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Gospodarka

Ostra rywalizacja sklepów. Wygrywają zakupy z kawą i hot-dogiem

Ostra rywalizacja sklepów Odtwórz: Ostra rywalizacja sklepów
Foto: Shutterstock | Video: TVN24 BiS Foto: Ważna jest wygoda konsumenta, jakość i szerokość oferty czy bliskość sklepu od domu | Video: Ostra rywalizacja sklepów

Od 2007 r. zniknęło 30 tys. sklepów spożywczych. Reszta walczy o klientów nie tylko niskimi cenami, ale także usługami – donosi "Rzeczpospolita".

Choć cena jest wciąż kluczowym kryterium wyboru towarów, to jednak nie mniej ważna jest wygoda konsumenta, jakość i szerokość oferty czy bliskość sklepu od domu.

Rywalizacja

Ze spełnieniem tych wymogów coraz lepiej radzą sobie małe sklepy, które wygrywają lokalizacją. Choć ich liczba spada, to trend dotyczy głównie niewielkich, tradycyjnych placówek. Obok rozwija się segment convenience - sklepów osiedlowych z rozbudowaną ofertą gastronomiczną i pakietem produktów finansowych.

Żabka Polska postawiła na część gastronomiczną, która okazałą się ogromnym sukcesem: miesięcznie sprzedaje ponad 2 mln hot-dogów. Rozwija też ofertę finansową, m.in. wypłaty gotówki w ramach usługi cashback.

Wyścig trwa

Konkurencja nie zostaje w tyle. Także duże sklepy inwestują we wszelkie dodatkowe usługi, które mogą zachęcić klienta do odwiedzenia akurat ich placówki. Tesco ma w swoich sklepach 72 lokale Bistro i Bistro Light; dodatkowo w pięciu sklepach działają kawiarnio-lodziarnie.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane