• rozwiń
    • WIG20 2359.02 +0.31%
    • WIG30 2713.20 +0.30%
    • WIG 60976.51 +0.31%
    • sWIG80 12070.70 +0.28%
    • mWIG40 4279.59 +0.32%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Klienci banków na celowniku oszustów. "Bądźcie czujni"

Kawecki o metodach uwierzytelniania stosowanych przez banki Odtwórz: Kawecki o metodach uwierzytelniania stosowanych przez banki
Kawecki o metodach uwierzytelniania stosowanych przez banki "Źródło: TVN24 BiS"

Operator systemu płatności Blik, który współpracuje z największymi bankami w Polsce, ostrzega przed próbami wyłudzenia. Oszuści przejmują konta w popularnym portalu społecznościowym i przy pomocy komunikatora domagają się przekazania pieniędzy.

Spółka Polski Standard Płatności, która jest też operatorem systemu Blik, informuje, że w ostatnim czasie "pojawiły się osoby, które padły ofiarą wyłudzenia pieniędzy".

Należy zachować ostrożność

"Złodzieje przejęli konto ich znajomych na Facebooku i przez Messengera prosili o pomoc – przekazanie pieniędzy. Między innymi za pośrednictwem płatności Blikiem (wypłata z bankomatu)" – czytamy w komunikacie.

"Jeśli ktoś nagle w korespondencji prosi Was o pieniądze, zawsze bądźcie czujni. Bez względu na to czy będzie to zwykły przelew, przekaz pocztowy, gotówka czy transakcja Blikiem. Zadzwońcie do takiej osoby, żeby zweryfikować, czy ktoś się pod nią nie podszywa" – radzi operator.

"Unikajcie podejrzanych sklepów"

Spółka Polski Standard Płatności apeluje, by zachować ostrożność w przypadku zakupów od osoby prywatnej przez internet, szczególnie na portalach społecznościowych.

"Proście o odbiór osobisty i dopiero wówczas płaćcie, nie podawajcie żadnych swoich danych – także kodów Blik osobom nieznajomym. Unikajcie podejrzanych lub nieznanych sklepów internetowych. Czytajcie opinie w sieci o tych sklepach" - zaapelowano w komunikacie.

Operator płatności apeluje, by nie podawać nikomu danych do logowania – zarówno do serwisów społecznościowych, poczty mailowej, jak i do telefonu czy tym bardziej aplikacji mobilnej banku.

"Pieniądze możecie wypłacić lub przelać Blikiem tylko świadomie – każdą transakcję musicie potwierdzić znanym tylko Wam PIN-em w aplikacji mobilnej banku na swoim smartfonie" – przypomina operator.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane