• rozwiń
    • WIG20 2345.05 -0.59%
    • WIG30 2698.58 -0.54%
    • WIG 60866.28 -0.18%
    • sWIG80 12101.45 +0.25%
    • mWIG40 4278.31 -0.03%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 09:38

Dostosuj

Temat: Pomorze Zachodnie. Twój port na morzu europejskich możliwości

Nowoczesne i ciche autobusy na ulicach Szczecinka

Pomorze Zachodnie mocno stawia na ochronę środowiska Odtwórz: Pomorze Zachodnie mocno stawia na ochronę środowiska
Foto: Te prawie bezszelestne autobusy od kilku miesięcy jeżdżą ulicami Szczecinka | Video: Pomorze Zachodnie mocno stawia na ochronę środowiska

ARTYKUŁ SPONSOROWANY. Dla pasażerów stojących na przystanku autobusowym w Szczecinku wciąż zaskakująca jest… cisza. Mimo że nadjeżdża duży miejski autobus, do którego za chwilę wsiądzie grupa kilkunastu osób, praktycznie go nie słychać. Nie słychać go, gdy jedzie ulicami miasta, nie słychać, gdy wyjeżdża z zajezdni autobusowej. Te prawie bezszelestne autobusy od kilku miesięcy jeżdżą ulicami Szczecinka.

Wszystko dzięki temu, że miasto postawiło na autobusy elektryczne. Niskopodłogowe autobusy jeżdżące po Szczecinku to produkt polskiej firmy Ursus. - W tym projekcie Komunikacja Miejska Szczecinek zakupiła 10 autobusów elektrycznych, łącznie z systemem ładowania - mówi Tomasz Merk, dyrektor zarządu Komunikacji Miejskiej w Szczecinku. - To bardzo nowatorskie przedsięwzięcie, tym bardziej, że spośród 26 autobusów, które codziennie wyjeżdżają na linie miejskie, 10 to są autobusy elektryczne.

 

Wymiana prawie połowy floty na autobusy elektryczne przyniosła niebagatelną korzyść dla środowiska w Szczecinku. Po pierwsze, brak emisji szkodliwych spalin. Po drugie, mniejszy hałas w mieście. Po trzecie, wygodne i nowoczesne autobusy zachęcają mieszkańców, by zostawiali swoje samochody i korzystali z transportu publicznego, co w efekcie przekłada się na czystsze powietrze.

Realizacja tego projektu to efekt działania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020. Bez funduszy unijnych Szczecinek nie mógłby zrealizować takiego przedsięwzięcia (a już na pewno nie w tak krótkim czasie). Łączny koszt zakupu autobusów elektrycznych to 24 miliony złotych, z czego 17 milionów to dofinansowanie z RPO. - 85% dofinansowania skutkuje tym, że takie projekty są możliwe dla komunikacji miejskich, dla takiego przedsiębiorstwa jak nasze i dla takiego miasta jak Szczecinek - dodaje Tomasz Merk.

Zakup autobusów to pierwszy krok do realizacji szeroko zakrojonej strategii elektormobilności. Miasto nie tylko chce w kolejnych latach wymieniać pozostałe autobusy z silnikami diesla na autobusy elektryczne, ale też budować stacje ładowania samochodów osobowych.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane