• rozwiń
    • WIG20 2102.23 +1.85%
    • WIG30 2406.14 +1.71%
    • WIG 56035.15 +1.46%
    • sWIG80 11616.48 +0.39%
    • mWIG40 3778.54 +0.59%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Pendolino przyspieszy. Dzięki nowym stacjom w Małopolsce

Pendolino przyspieszy. Dzięki nowym stacjom w Małopolsce
Foto: TVN24 Pomorze Foto: Dzięki inwestycji zmniejszy się czas podróży Pendolino

PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują dodatkowe perony w Słomnikach i Miechowie (Małopolskie) na trasie nr 8, łączącej Kraków z Centralną Magistralą Kolejową. Dzięki nim przez te stacje szybciej przejadą dalekobieżne Pendolino oraz poprawi się obsługa składów lokalnych.

Jak poinformowała w piątek Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK, inwestycja sprawi, że pociągi dalekobieżne na trasie Kraków – Warszawa - Gdynia będą mogły przejeżdżać przez te stacje z pełną prędkością.

Perony za 3 mln zł.

Podróżni kolei regionalnej i aglomeracyjnej będą korzystać z nowych, dodatkowych peronów. Obiekty o długości 200 m zostaną wyposażone w ławki, wiaty, oświetlenie, system informacji dla podróżnych oraz monitoring. Dojścia do nich będą przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Koszt ich budowy to 3 mln zł.

Szalacha przypomniała, że w ostatnich latach kolej wydała 140 mln zł na usprawnienie ruchu pociągów na trasie nr 8, łączącej Kraków z CMK. Nowe urządzenia i dodatkowe perony usprawniają przejazd i umożliwiają zwiększenie liczby składów pokonujących tę trasę.

Pomocne inwestycje

W 2014 r. na małopolskim odcinku trasy Warszawa - Kraków (między Kozłowem a Krakowem), PLK podniosła standard obsługi pasażerów na przystankach: Kamieńczyce, Słomniki Miasto, Goszcza. Podróżni zyskali wygodniejszy dostęp do pociągów i bardziej czytelną informację. Koszt prac, łącznie z remontem wiaduktów, torów, sieci trakcyjnej i przejazdów wyniósł ok. 70 mln zł.

Rok wcześniej za 70 mln zł poprawiono standard obsługi podróżnych w Miechowie i na stacji Tunel. Zakończono modernizację stacji Tunel oraz renowację dwóch tuneli, wymieniono tory, sieć trakcyjną, dwa wiadukty, przejazd kolejowy. Inwestycje te pozwoliły na koniec 2014 r. uruchomić szybkie połączenia m.in. Krakowa z Warszawą w czasie 2 h 28 min.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane