• rozwiń
    • WIG20 2188.20 +0.70%
    • WIG30 2521.46 +0.73%
    • WIG 56753.79 +0.71%
    • sWIG80 11547.10 +0.62%
    • mWIG40 3939.78 +0.74%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Najdłuższy tunel w Polsce. Rusza budowa nowej zakopianki

Foto: PAP Foto: Rusza budowa nowej zakopianki

Ponad 2 mld 105 mln zł będzie kosztowała budowa nowej zakopianki na górskim odcinku Lubień – Rabka, fragmencie trasy S7. Symboliczną pierwszą łopatę na placu budowy wbił w piątek minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

- Zakopianka wymarzona przez pokolenia, a dzisiaj to marzenie się iści. Dzisiejsze wydarzenie jest potwierdzeniem realizacji tego przedsięwzięcia. Trzeba podkreślić, że realizacja tego odcinka wpisuje się w rozwój szlaków komunikacyjnych całego kraju – powiedział minister.

Trasa S7 z Lubienia do Rabki ma prawie 17 km długości. Najtrudniejszym i najdroższym etapem budowy będzie wykonanie dwukomorowego tunelu w masywie Małego Lubonia o długości ponad 2 km. Sam tunel wykona włoska firma Astaldi S.p.A z Rzymu, która zaproponowała najniższą cenę – niemal 1 mld zł i zadeklarowała, że wykona inwestycję w 54 miesiące.

22 miesiące prac

Odcinek drogi ekspresowej poza tunelem na odcinku Lubień - Naprawa wykona polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Koszt tego odcinka to ponad 521 mln zł i powstanie on w ciągu 22 miesięcy nie licząc okresów zimowych.

Ostatni odcinek S7 ze Skomielnej Białej do – Rabki Zaborni wykonuje włoska firma Salini. Tu prace już trwają m.in. rozebrano budynki kolidujące z przebiegiem trasy i wykarczowano las. Koszt wykonania tego odcinka drogi to 615 mln zł.

 

Samochodem po Europie. Zobacz, ile zapłacisz na autostradach:

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane