• rozwiń
    • WIG20 2352.42 +0.28%
    • WIG30 2708.76 +0.34%
    • WIG 60788.46 +0.17%
    • sWIG80 11998.44 +0.48%
    • mWIG40 4263.23 -0.28%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Gospodarka

Budowa trasy Via Baltica. Główny fragment obwodnicy Łomży bez nowego przetargu

Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? Odtwórz: Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego?
Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? "Źródło: tvn24bis.pl"

Nie będzie nowego przetargu na główny fragment obwodnicy Łomży na drodze S61 Via Baltica. Wykonawca zostanie wybrany spośród firm, które w pierwszym przetargu ubiegały się o realizację tej inwestycji - poinformowała w środę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Białymstoku.

Drogowcy uznali odwołanie, które złożyła rezygnująca z tego przetargu firma Impresa Pizzarotti, a Krajowa Izba Odwoławcza umorzyła postępowanie w tej sprawie.

Przetarg

Impresa Pizzarotti, która wygrała przetarg, uznała, że nie jest już związana tą ofertą i złożyła odwołanie do KIO. Firma wniosła o odrzucenie jej oferty w przetargu na projekt i budowę trzynastokilometrowego odcinka Via Baltica Łomża-Zachód do węzła Kolno, czyli zasadniczej części obwodnicy Łomży.

- Zamawiający uwzględnił zarzuty odwołania w całości. Postanowieniem wydanym we wtorek Izba umorzyła postępowanie odwoławcze - poinformowała w środę rzeczniczka KIO Magdalena Grabarczyk. - Postanowienie wydano na posiedzeniu niejawnym, bez udziału stron. GDDKiA złożyła bowiem wcześniej oświadczenie, że uwzględnia zarzuty odwołania - dodała Grabarczyk.

Rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski poinformował w środę, że "lada dzień" będzie unieważniony wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu, który wygrała firma Impresa Pizzarotti. - Później będziemy kontynuować procedurę przetargową, wybierając najkorzystniejszą ofertę spośród pozostałych złożonych w tym przetargu ofert - dodał Malinowski.

Wyjaśnił, że białostocka GDDKiA uwzględniła odwołanie firmy Impresa Pizzarotti, mimo iż uważa, że podjęte przez GDDKiA działania "były jak najbardziej zgodne z prawem".

Ocena ofert

Na początku marca oferta Impresa Pizzarotti była ponownie uznana za najkorzystniejszą w tym przetargu, który prowadzi białostocki oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Wybrano ją w ponownej ocenie ofert, którą wcześniej nakazała KIO. Izba rozpatrywała odwołanie od rozstrzygnięcia przetargu złożone przez innego oferenta - konsorcjum firm PORR SA i Unibep SA. Impresa Pizzarotti proponowała cenę 442,8 mln zł brutto, PORR i Unibep - 473,3 mln zł. W przetargu było 11 ofert.

Odcinek od węzła Łomża-Zachód do węzła Kolno to główny fragment obwodnicy Łomży. Ma powstać m.in. nowy most na rzece Narew o długości 1,2 km. Całą obwodnicę Łomży będą tworzyć dwa odcinki: Łomża-Zachód - węzeł Kolno (13 km) i Łomża Południe - Łomża-Zachód (prawie 7,2 km).

Umowa na odcinek Łomża-Zachód do węzła Kolno jest ostatnią, którą ma podpisać z wykonawcą białostocka GDDKiA w ramach dziewięciu odcinków na S61, za realizację których odpowiada.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane