• rozwiń

Temat: Praca

Motywacja to podstawa. "Każdy pracownik chce wierzyć, że robi coś ważnego"

"Biznes dla Ludzi", cz.2 Odtwórz: "Biznes dla Ludzi", cz.2
Foto: TVN24BiŚ | Video: TVN24 BiS Foto: Gościem "Biznesu dla Ludzi" była Beata Kapcewicz, prezes zarządu Librandt Fostering Managers | Video: "Biznes dla Ludzi", cz.2

Prowadzenie własnego biznesu wiąże się z koniecznością zarządzania ludźmi. Warto do tej roli się odpowiednio przygotować i zadbać o dobrą komunikację w zespole. Nie ma bowiem nic gorszego, niż pracownik bez motywacji do pracy. Gościem "Biznesu dla Ludzi" była Beata Kapcewicz, prezes zarządu Librandt Fostering Managers.

Jak wskazuje Kapcewicz, brak poczucia sensu jest bardzo częstą "pochodną zachowań naszych przełożonych, naszych właścicieli firm, w których pracujemy".

Należy bowiem pamiętać, że każdy pracownik chce wierzyć, że robi coś ważnego, że jego firma ma określony cel, do którego wszyscy dążą.

- Pierwsza rzecz, której bym się przyjrzała, to fakt, że właściciele firm skupiają się wyłącznie na zadaniach. Mówią się, że "trzeba zrobić to i to", a każdy pracownik momentalnie zadaje sobie pytanie, ale po co ja mam to zrobić. Bardzo często zapominamy dlaczego powołaliśmy tę firmę do życia, jaka jest jej misja i wizja - wskazuje Kapcewicz.

Menedżer powinien informować o celach firmy oraz o ich ważności. Poczucie wspólnoty prowadzi do wzrostu chęci zespołu do pracy.

Koncentracja na błędach

Drugą rzeczą na którą zwraca uwagę prezes zarządu Librandt Fostering Managers jest nadmierna koncentracja na błędach. - Ludzie chcą się przede wszystkim rozwijać. Jeżeli cały czas ludziom wytykamy błędy, oceniamy, to ich samoocena spada - twierdzi Beata Kapcewicz.

Pracownik, który działa pod presją permanentnej oceny, nie może się czuć zmotywowany.

- Jeżeli pracownicy mają ambitne zadania, to rynek, klienci i te zadania już im dają nieźle w kość. Niech szef będzie tym, którym ich doceni. Jeżeli coś nie wyszło, to popracujmy nad tym, żeby można się było to poprawić - radzi gość "Biznesu dla Ludzi".

Organizacja pracy

Jak wskazuje Beata Kapcewicz, "kompetencją menedżera jest, by dobrze zorganizować pracę". - Tak żeby były dwie kwestie, które są ustalone. Po pierwsze po co została osoba zatrudniona do tej pracy. To znaczy jaki jest zakres moich obowiązków, a po drugie po czym ja poznam, że szef jest zadowolony z tego co zrobiłem - wyjaśnia.

Jej zdaniem bowiem często brakuje rozmów z szefem "jak rozumie dane zadanie". - A później szef przychodzi i mówi "ja nie to miałem na myśli" - zauważa Kapcewicz.

Ponadto ważna jest atmosfera w pracy. Pokazują, to badania według których "od 60 do 80 proc. zadowolenia pracownika zależy od atmosfery, w której pracuje".

Dobre stosunki z współpracownikami oraz przełożonymi złagodzą niedogodności związane z warunkami pracy. Brak współpracy w zespole może zdemotywować zwłaszcza niedoświadczonego pracownika.

Program "Biznes dla Ludzi" od poniedziałku do piątku na antenie TVN24 Biznes i Świat o godz. 18.15.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane