• rozwiń
    • WIG20 2341.37 +1.04%
    • WIG30 2695.77 +1.08%
    • WIG 60420.08 +0.95%
    • sWIG80 11676.04 +0.17%
    • mWIG40 4116.36 +1.02%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 11:01

Dostosuj

Przegląd prasy. Nocą pojedziesz wolniej, a hulajnogą po ścieżce rowerowej

Przegląd prasy. Nocą pojedziesz wolniej, a hulajnogą po ścieżce rowerowej
Foto: Shutterstock Foto: MIB chce obniżyć dopuszczalną prędkość w nocy

Resort infrastruktury i budownictwa chce obniżyć dopuszczalną prędkość w terenie zabudowanym. A korzystającym z hulajnogi, rolek i segwayów pozwoli jeździć po ścieżkach rowerowych - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".

Obecne przepisy zezwalają w terenie zabudowanym w godz. od 23.00 do 5.00 na jazdę z maksymalną prędkością 60 km/h. Projekt nowelizacji kodeksu drogowego przewiduje, że limit prędkości w terenie zabudowanym będzie wynosił 50 km/h niezależnie od pory dnia.

Różny punkt widzenia

Eksperci są podzieleni w swych opiniach. - Prędkość powinnyśmy dostosować do warunków na drodze. W wielu miejscach nocą powinniśmy jechać wolniej, mimo formalnej możliwości 60 km/h - mówi w rozmowie z "Dziennikiem" Maciej Wroński z Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.

- Owszem, widoczność nocą jest ograniczona, jednak nie widzę podstaw do wprowadzenia takiej zmiany - komentuje prof. Ryszard Stefański z Uczelni Łazarskiego.

"DGP" powołuje się na dane na temat stanu bezpieczeństwa za 2015 rok. Wynika z nich, że najwięcej wypadków ma miejsce nie w nocy, a w godzinach szczytu. Jednocześnie Polska jest jedynym krajem europejskim, który zezwala na szybszą jazdę w nocy, niż w dzień.

Limit dla rolkarzy

Według gazety zmiana przepisów sprawi także, że osoby poruszające się na hulajnogach (w tym elektrycznych), wrotkach, rolkach, deskorolkach będą miały obowiązek korzystania ze ścieżek rowerowych obok chodnika. Dziś muszą jeździć chodnikiem, co jest uciążliwe dla pieszych.

Projekt ustawy przewiduje, że powyższe środki transportu mają zostać dodane do grupy urządzeń transportu osobistego. Oznacza to, że limit prędkości będzie wynosił 25km/h, a maksymalna szerokość konstrukcji to 0,9 m.

Resort planuje wprowadzić prawne zmiany w maju 2018 roku.

 

Mandat za bycie potrąconym? W Opolu to możliwe:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (7)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Americanus
Dziwne ze w cywilizowanych krajach prawo stanowi ze na pasach to piesi maja pirszenstwo... moze dlatego ze to oni a nie kierowcy wymagaja hospitalizacji lub gina.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
SEBBAX
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
TO_JA_JESTEM
proponuje wpuścić jeszcze oficjalnie na drogi rowerowe: malutjie dzieci na rowerkach (trójkołowych też), wózkowe, biegaczy, bo i tak na tych drogach już są a straż miejska i policja ma to w d.....
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
kombat
niedługo wogóle kierowcy znajdą sie na indeksie .co rusz politycy gmerają w kodeksie drogowym .niedługo łatwiej będzie zostać astronautom niż kierowcą.coraz większe restrykcje i coraz więcej wypadków .coś tu nie gra
  • 1
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Xymeon
wszystko gra... w budżecie dziura jak cholera a z kierowców najłatwiej doić kasę... tęgie głowy z tego nieudacznego rządu już knują jak zasilić budżet
  • 1
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane