• rozwiń
    • WIG20 2192.65 +0.43%
    • WIG30 2481.38 +0.45%
    • WIG 57537.56 +0.21%
    • sWIG80 11415.91 -0.12%
    • mWIG40 3654.12 +0.18%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 11:15

Dostosuj

LOT odebrał drugą maszynę. To najnowocześniejszy samolot wąskokadłubowy świata

Najnowocześniejszy samolot wąskokadłubowy świata w Warszawie Odtwórz: Najnowocześniejszy samolot wąskokadłubowy świata w Warszawie
Najnowocześniejszy samolot wąskokadłubowy świata w Warszawie "Źródło: TVN 24"

Drugi z sześciu zamówionych samolotów Boeing 737 MAX 8 w barwach PLL LOT, wylądował w środę na warszawskim Lotnisku Chopina. To najnowocześniejszy samolot wąskokadłubowy świata. LOT będzie nim obsługiwał połączenia krótkiego i średniego zasięgu.

Samolot od początku stycznia 2018 roku będzie wykonywał rejsy między innymi do Londynu i Madrytu. Pierwsza z maszyn, która dotarła do Warszawy na początku grudnia, już teraz obsługuje trasę Warszawa-Londyn.

Kolejne trzy nowoczesne samoloty zostaną dostarczone do Warszawy w 2018 roku. Dostawa szóstego została zaplanowana na maj 2019 roku.

LOT chce wykorzystywać te samoloty do obsługi najpopularniejszych tras krótkiego i średniego zasięgu.

Co na pokładzie

Boeingi 737 MAX 8 w barwach LOT-u są wyposażone w 186 foteli w trzech klasach: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Wszystkie fotele są wyposażone w gniazda elektryczne. Ponadto, w kabinie znajdują się nowe, ergonomiczne schowki i oświetlenie LED, a w kuchni między innymi piekarniki konwekcyjne, chłodziarki i ekspres do kawy.

Spółka podkreśla, że sześć nowoczesnych samolotów uzupełni flotę posiadanych przez LOT Boeingów 737 - czterech B737-800 NG i trzech B737-400 Classic.

W 2012 roku LOT, jako pierwsza linia lotnicza w Europie, wprowadził do eksploatacji najnowocześniejsze samoloty szerokokadłubowe - Boeing 787 Dreamliner, które dziś stanowią podstawę floty i są motorem rozwoju kolejnych połączeń dalekiego zasięgu. Teraz jako pierwszy przewoźnik tradycyjny w regionie wykorzysta do obsługi popularnych tras krótkiego i średniego zasięgu Boeingi 737 MAX 8.

Mniejsze koszty

Według polskiego przewoźnika, ujednolicona flota samolotów pochodzących od jednego producenta pozwoli na dodatkową redukcję kosztów między innymi obsługi technicznej oraz pozyskiwania załóg. Szkolenie pilotów między poszczególnymi typami B737 trwa zaledwie kilka dni, dzięki czemu nowa maszyna może prawie od razu po dostawie wchodzić na regularne trasy.

Zamówienie nowych samolotów wąskokadłubowych jest jednym z elementów strategii rentownego wzrostu, którą LOT wdraża od początku 2016 roku. Od początku tego roku LOT ogłosił uruchomienie 19 tras, między innymi z Warszawy do Los Angeles, Newark i Astany oraz z Krakowa do Chicago. W ubiegłym roku zaczął latać na 23 trasach, między innymi do Tokio i Seulu

.

Do 2020 roku LOT planuje przewóz ponad 10 mln pasażerów rocznie, co będzie oznaczało podwojenie liczby podróżnych wobec roku 2016. Do połowy 2019 roku LOT ma mieć 75 samolotów. To obecnie używane maszyny od Boeinga, Embraera i Bombardiera; samoloty, które firma ma otrzymać do połowy 2019 r. (Boeingi: 787-9 i 737 MAX 8 oraz Embraery 195), a także maszyny estońskiego przewoźnika Nordica (głównie Bombardier CRJ), z których część wykonuje połączenia w ramach siatki LOT-u.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane