• rozwiń
    • WIG20 2235.52 -0.59%
    • WIG30 2531.97 -0.67%
    • WIG 58816.98 -0.55%
    • sWIG80 11572.11 -0.16%
    • mWIG40 3758.82 -0.57%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

LOT powalczy z Pendolino. Taniej polecisz niż pojedziesz?

LOT powalczy z Pendolino. Taniej polecisz niż pojedziesz?
Foto: tvn24 Foto: Ceny biletów na loty krajowe mają zaczynać się od 60 zł

LOT walczy o pasażerów na krajowych trasach. Przewoźnika rozszerzył taryfę Economy Simple, która do tej pory obowiązywała na trasach europejskich, o połączenia krajowe. Jak informuje przewoźnik, najtańsze bilety na loty między portami w kraju kosztują już 60 zł. Jest jednak warunek - bilet trzeba zarezerwować z minimum 60-dniowym wyprzedzeniem. Taryfa obejmuje też jedynie bagaż podręczny.

Jak informuje przewoźnik w taryfie LOT Economy Simple można podróżować między Warszawą a wszystkimi portami w kraju, które znajdują się w siatce LOT-u.

Loty krajowe

W ramach biletu w tej taryfie pasażerowie mogą odprawić się on-line albo na lotnisku. Na pokładzie otrzymają z kolei wodę i przekąskę.

"Ta taryfa przygotowana jest głównie z myślą o osobach, które podróżują turystycznie i lubią krótkie wyjazdy weekendowe, na które zabierają tylko bagaż podręczny. W ramach LOT Economy Simple na lotach krajowych istnieje możliwość nadania bagażu rejestrowanego za niewielką dodatkową opłatą 54 złotych za odcinek podróży. We wszystkich wyższych taryfach klasy ekonomicznej bagaż rejestrowany pozostaje bezpłatny" - informuje LOT.

Z informacji promocyjnej zamieszczonej na stronie LOT wynika, że przykładowe ceny lotów w jedną stronę mają wynieść: na trasie Gdańsk-Warszawa 60 zł, Szczecin-Warszawa 70 zł, Wrocław-Warszawa 72 zł, Kraków-Warszawa 87 zł.

Efekt Pendolino

Zdaniem Bartosza Bacy z firmy doradczej BBSG, rozszerzenie taryfy Economy Simple to dowód na to, że LOT reaguje na zmiany zachodzące na rynku i jest to krok w dobrą stronę. - Wyraźnie widać, że w końcu doczekaliśmy się zapowiadanego od dłuższego czasu „efektu Pendolino”, czy nawet bardziej efektu realizowanych przez PLK inwestycji, bo przecież na przykładowej trasie z Warszawy do Trójmiasta wszystkie pociągi, nie tylko Pendolino, wyraźnie przyspieszyły - mówi Baca w rozmowie z tvn24bis.pl.

Przypomina, że dla LOT-u przewóz pasażerów na trasach krajowych do Warszawy to przede wszystkim sposób na zasilanie budowanego w Warszawie hubu, a bez skutecznie działającej siatki zasilającej połączenia średnio i długodystansowe, żadnego hubu zbudować się nie da.

- Uważam, że LOT ma nadal w wielu aspektach przewagę nad PKP Intercity wynikającą przede wszystkim z pewnych słabości oferty kolejowej, jak np. brak faktycznego dynamicznego systemu sprzedaży biletów w Intercity, który dostosowywałby ceny biletów na poszczególne przejazdy do rzeczywistego obłożenia, godzin odjazdu, czy wyprzedzenia, z jakim podróżny kupuje bilet. Należy jednak spodziewać się, że z tą i innymi słabościami oferty PKP Intercity wreszcie sobie poradzi, a to oznacza, że presja konkurencyjna na LOT będzie coraz silniejsza - tłumaczy.

Konkurencja z Ryanaira

Baca prognozuje, że obniżka cen przez LOT powinna spowodować wzrost zainteresowania tą ofertą. - Mówię o segmencie pasażerów turystycznych, bo nowa oferta LOT-u jest skierowana głównie do nich. Aby skorzystać z obniżonych cen trzeba rezerwować bilety z dużym wyprzedzeniem. W tym segmencie realną konkurencją jest Ryanair, bo to właśnie podróżujący w celach turystycznych są gotowi zaakceptować dłuższy czas podróży, ale skorzystać z niższej ceny - zaznacza Baca.

- Z kolei w segmencie ruchu biznesowego, to właśnie czas podróży mierzony „od drzwi do drzwi” ma decydujące znaczenie. I tutaj w najbliższych latach, wraz z dalszą poprawą infrastruktury, kolej powinna zdobywać kolejnych pasażerów. Podsumowując, oznacza to, że LOT będzie w najbliższych latach odczuwał na trasach krajowych narastającą presję ze strony innych przewoźników - dodaje.


Jaka konkurencja?

Z danych warszawskiego lotniska Chopina wynika, że w lutym wśród 10 najpopularniejszych kierunków lotów z Warszawy znalazły się Kraków i Wrocław. Podróż samolotem do tych miast wybrało odpowiednio 17384 i 16410 osób. To nieco mniej niż w styczniu, gdy było to odpowiednio 17648 i 16265. W styczniu jednym z najbardziej popularnych kierunków był też Gdańsk - wybrało go 14910 pasażerów.

Dla porównania, latające z lotniska w Modlinie tanie linie lotnicze Ryanair chwalą się lotami z Warszawy do Gdańska czy Wrocławia w cenie od 19 zł. Konkurencją dla samolotów może być Pendolino. Tutaj bilet - kupione z odpowiednim wyprzedzeniem - kosztuje na najpopularniejszych trasach od 49 zł.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (4)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
aopole
ha ha ha to ma być walka ? to żenada - dodając do ceny biletu lotniczego koszt (i czas) dojazdu do/z lotnisk samolot w porównaniu do pendolino jest kompletnie nieopłacalny. Nie jest to Polska specyfika, w całej europie samoloty na krótkich dystansach przegrywają z pociągami.
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Mapanari
Jeśli mam się przemieścić pociągiem to zwykle decyzja zapada z dnia na dzień. Nie planuje 60 dni do przodu spotkania w interesach.
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
SEBBAX
lot powalczy za pieniądze podatnika... tak czy tak za niepowodzenie działań Lotu płaca od dłuższego czasu podatnicy...
  • 1
  • 4
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane