• rozwiń
    • WIG20 2359.28 -0.80%
    • WIG30 2709.62 -0.72%
    • WIG 60769.35 -0.65%
    • sWIG80 12099.06 -0.17%
    • mWIG40 4186.35 -0.48%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 14:16

Dostosuj

Sieć dyskontów otwiera sklep internetowy w Polsce

Emilewicz: rok 2018 był rekordowy dla sektora handlu detalicznego w każdym segmencie Odtwórz: Emilewicz: rok 2018 był rekordowy dla sektora handlu detalicznego w każdym segmencie
Emilewicz: rok 2018 był rekordowy dla sektora handlu detalicznego w każdym segmencie "Źródło: tvn24"

Jeszcze w tym tygodniu ma ruszyć sklep internetowy Lidla w Polsce - tak wynika ze środowych zapowiedzi spółki. Tym samym Lidl dołączy do takich sieci handlowych, jak Carrefour, Tesco czy Auchan, które umożliwiają klientom zakupy online.

Jak wynika z informacji przekazanych tvn24bis.pl, obecnie sklep internetowy znajduje się w fazie testów, a w pełni zostanie uruchomiony w piątek 5 kwietnia. Na tym etapie oferta będzie zawierała wyłącznie produkty przemysłowe (nie będzie sprzedawana żywność).

"W dobie, gdy dostęp do internetu jest coraz większy, oferowanie usług internetowych jest jednym z najważniejszym kierunków rozwoju sieci handlowych" – wyjaśnił prezes Lidl Polska Maksymilian Braniecki.

Sklepy wkraczają do sieci

Spośród tradycyjnych detalistów (posiadających placówki handlowe) w Polsce zakupy przez internet oferują m.in. Carrefour, Tesco, Piotr i Paweł, Auchan czy E.Leclerc. Taka możliwość nie jest jednak dostępna w każdym mieście.

Od dłuższego czasu trwają też spekulacje, czy na uruchomienie własnego sklepu internetowego zdecyduje się główny konkurent Lidla - Biedronka.

W lutym branżowy serwis wiadomoscihandlowe.pl informował, że Jeronimo Martins (właściciel Biedronki) chce uruchomić możliwość zakupów online dla drogerii Hebe.

- Jeśli projekt Hebe pójdzie dobrze, będziemy się zastanawiać, co z Biedronką – mówił kilka tygodni temu, cytowany przez "Gazetę Wyborczą", prezes firmy Pedro Soares dos Santos.

E-handel rośnie w siłę

Według raportu firmy Gemius "E-commerce w Polsce 2018" odsetek internautów, którzy dokonują zakupów online, wzrósł w stosunku do ubiegłorocznego badania i wyniósł 56 proc. (54 proc. w 2017 roku). "Pozytywna zmiana może być spowodowana rosnącym zaufaniem do kupowania w sieci: ponad jedna czwarta (26 proc.) badanych uważa zakupy online za w pełni bezpieczne (14 proc. w 2017 roku), a niemal połowa (49 proc.) za łatwe i nieskomplikowane (41 proc. w 2017 roku)" - podkreślono.

Tym, co najbardziej motywuje internautów do e-zakupów, jest całodobowa dostępność sklepów i serwisów online. Taką odpowiedź wskazało aż 87 proc. ankietowanych e-konsumentów (82 proc. w 2017 roku).

"Natomiast jeśli chodzi o elementy, które wpływają na wybór konkretnego serwisu i zwiększenie jego wiarygodności, najważniejszą rolę odgrywają opinie o nim tak wskazało 57 proc. kupujących online (50 proc. w 2017 roku)" - dodano.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (3)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
zajadacz
Też za pieniądze z banku światowego ten sklep zbudowali, czy tym razem może już uczciwie, za swoje, albo z banku komercyjnego?
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane