• rozwiń

"Rozsmakuj się w Europie". Unia da miliony złotych na promocję polskiej żywności

"Rozsmakuj się w Europie". Unia da miliony złotych na promocję polskiej żywności
Foto: sxc.hu Foto: Unijne kampanie są finansowane są w 50 proc. z budżetu UE, w 30 proc. ze środków budżetu krajowego, pozostałe 20 proc. stanowi wkład własny organizacji branżowej

Komisja Europejska zaakceptowała 41 programów promujących żywność z krajów Wspólnoty. Wyda na nie 129 mln euro. Wśród zatwierdzonych programów są również cztery polskie o łącznym budżecie 10,2 mln euro - poinformował resort rolnictwa.

Zatwierdzone polskie programy informacyjno-promocyjne to: - Smaki Europy – jakość i tradycja - przygotowany przez konsorcjum w składzie: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw – Spółdzielnia Osób Prawnych, Polski Związek Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Związek Sadowników RP.

Promocja żywności będzie odbywała się na rynku Algierii, Białorusi i Chin, a koszt kampanii przewidziany jest na 5,3 mln euro.

Smaki dla Europy

Konsorcjum w składzie: Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) oraz Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego (PZPBM) przygotowało program "Smak jakości i tradycji prosto z Europy", który jest przeznaczony na rynek Singapuru, Tajwanu, Nowej Zelandii, RPA i Kazachstanu. Budżet tej kampanii wyniesie 2,3 mln euro.

"Rozsmakuj się w Europie" - to kampania, która będzie realizowana przez Związek Polskie Mięso na rynku Japonii i Kanady, a jej koszt oceniany jest na ponad 900 tys. euro.

Polskie Stowarzyszenie Producentów Olejów przygotowało program „Pokochaj olej rzepakowy”, który będzie realizowany na rynku polskim i w Słowacji. Budżet tej kampanii zaplanowany jest na 1,6 mln euro.

Pół na pół

Unijne kampanie są finansowane są w 50 proc. z budżetu UE, w 30 proc. ze środków budżetu krajowego, pozostałe 20 proc. stanowi wkład własny organizacji branżowej. Od początku funkcjonowania takiego mechanizmu Komisja Europejska zaakceptowała 29 programów z Polski, których celem jest promocja krajowych produktów rolno-spożywczych. Całkowity budżet tych programów wyniósł ponad 89 mln euro.

Obecnie na rynkach zagranicznych realizowanych jest 8 polskich kampanii promocyjno-informacyjnych, których koszt przekracza 28 mln euro. Kampanie te promują jabłka, soki i inne owoce, mięso oraz produkty mleczarskie.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane