• rozwiń
    • WIG20 2372.33 +0.07%
    • WIG30 2722.04 +0.07%
    • WIG 60959.72 +0.03%
    • sWIG80 11989.42 -0.64%
    • mWIG40 4183.30 -0.01%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Unieważniono przetarg na odcinek Via Baltica na Podlasiu

Adamczyk o poszerzeniu A2 Odtwórz: Adamczyk o poszerzeniu A2
Adamczyk o poszerzeniu A2 "Źródło: TVN24 BiS"

Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołanie konsorcjum spółek Porr i Unibep i nakazała unieważnienie wyników przetargu na budowę drogi ekspresowej S61 Via Baltica. Chodzi o ponad 13-kilometrowy odcinek od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno.

Jak poinformowała portal wnp.pl Magdalena Grabarczyk, rzecznik KIO, odwołanie zostało uwzględnione w zakresie zarzutu dotyczącego doświadczenia personelu Impresa Pizzarotti.

Izba nakazała GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej i powtórzenie czynności oceny ofert. Ponadto dyrekcja ma zwrócić się do Impresa Pizzarotti o dodatkowe wyjaśnienia w sprawie złożonej oferty.

Kolejne umowy

Przypomnijmy, że trasa S61 Via Baltica w województwie podlaskim jest podzielona na sześć odcinków. Na trzy z nich: tak zwaną małą obwodnicę Łomży, węzeł Kolno-Stawiski i Stawiski-Szczuczyn są już podpisane umowy z wykonawcami.

Jak mówił na sobotniej konferencji prasowej szef białostockiego oddziału GDDKiA Wojciech Borzuchowski, na kolejne trzy mają być podpisane w pierwszym kwartale 2018 roku.

Zgodnie z założeniami, w styczniu ma zostać podpisana umowa na odcinek węzeł Podborze-Śniadowo, w lutym: na odcinek Śniadowo-Łomża. Ostatnim odcinkiem, z podpisem do końca marca, miała być właśnie droga od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno. Uznanie odwołania przez Krajową Izbę Odwoławczą, może jednak opóźnić cały proces.

Postępowanie w sprawie dużej Łomży rozstrzygnięto 12 grudnia 2017 roku. Wybrana wówczas jako najkorzystniejsza oferta Impresa Pizzarotti opiewa na 442,87 mln zł brutto (46 proc. ceny zamawiającego). Najwyższą ofertą była zaś ta złożona przez konsorcjum Salini Impregilo S.p.A i Salini Polska sp. z o.o. - 711,7 mln zł.

Zamawiający przyjął w postępowaniu oprócz kryterium ceny (60 procent) także kryteria pozacenowe (40 procent).

Przypomnijmy, że wraz z fragmentem S61 od węzła Łomża Południe do węzła Łomża Zachód (długość 7,18 km) odcinki będą stanowić obwodnicę Łomży.

Część Via Baltica

Via Baltica w Podlaskiem będzie biegła drogą S61: w Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.

Via Baltica, to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi, a Europą Zachodnią.  Via Baltica wraz z Rail Baltica jest elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, została zakwalifikowana do sieci bazowej TEN-T. Via Baltica z Polski do Estonii ma mieć długość blisko 1000 km.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane