• rozwiń
    • WIG20 2331.08 +0.99%
    • WIG30 2676.59 +1.15%
    • WIG 60003.90 +0.96%
    • sWIG80 11629.93 +0.12%
    • mWIG40 4044.39 +1.18%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Jeśli szukasz pracy, rób to dobrze. CV to połowa sukcesu

"Biznes dla ludzi" cz.2 Odtwórz: "Biznes dla ludzi" cz.2
Foto: Shutterstock | Video: TVN24 Biznes i Świat Foto: Jak napisać dobre CV? | Video: "Biznes dla ludzi" cz.2

Praca w handlu, sprzedaży lub w zupełnie innej branży? Na rynku pojawia się coraz więcej tego typu ogłoszeń. Jednak wraz ze wzrostem ich liczby rośnie też liczba chętnych na pracę. Warto więc dobrze się przygotować i zastanowić, jak przedstawić naszą kandydaturę. Kluczowe jest tutaj CV. Jak dobrze je przygotować? Wyjaśnia Paweł Blajer.

Jednymi z najczęściej poszukiwanych przez firmy pracowników są specjaliści handlu i sprzedaży. Z danych Pracuj.pl wynika, że w I kwartale 2015 roku w serwisie tym pojawiło się blisko 41 tys. ogłoszeń skierowanych do tej grupy zawodowej.

Urszula Zając-Pałdyna zastrzega jednak, że nie do końca jest tak, iż duża liczba ogłoszeń przełoży się na łatwe dostanie pracy. - Musimy się postarać o to miejsce. Trzeba się pokazać pracodawcy z dobrej strony. Przede wszystkim nasze dokumenty powinny być przygotowane właściwie, przejrzyście i jasno. Niekoniecznie powinniśmy się wysilać na niestandardową formę - ocenia ekspert.

- Nasze CV nie może zawierać błędów ortograficznych i stylistycznych. Skorzystajmy np. z kreatora CV, który ładnie przygotuje naszą aplikację - sugeruje.

Oczekiwania

Zając-Pałdyna podkreśla, że z badań wynika, iż "rekruterzy zwracają uwagę przede wszystkim na doświadczenie". - Czyli podkreślamy w doświadczeniu te aspekty, które są typowe w sprzedaży, handlu albo choć trochę zbieżne - przyznaje. - Na tę rubrykę poświęćmy zatem jak najwięcej czasu - dodaje.

Warto dostosować CV do konkretnego ogłoszenia. Pozwoli to na wyszczególnienie z przebiegu kariery zawodowej wątków związanych z oczekiwaniami potencjalnego pracodawcy. - Jeżeli zobaczymy ogłoszenie i stwierdzimy, że ktoś potrzebuje aktywnego handlowca, to wtedy łatwiej nam te rzeczy podkreślić w aplikacji - ocenia Urszula Zając-Pałdyna.

Referencje od klienta

Jak radzi, warto najwięcej czasu poświęcić na opisanie tego, czym zajmowaliśmy się w poprzednich miejscach pracy.

- Standardem staje się, że nie tylko podajemy referencje od swoich byłych kolegów z pracy, czy przełożonego. Coraz częściej sami rekruterzy proszą o podawanie konkretnych referencji do klientów - powiedziała.

"Biznes dla ludzi" w TVN24 Biznes i Świat od poniedziałku do piątku o 18.15

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane