• rozwiń
    • WIG20 2214.36 +1.07%
    • WIG30 2550.54 +1.06%
    • WIG 57264.89 +0.87%
    • sWIG80 11493.78 +0.17%
    • mWIG40 3957.52 +0.42%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Rewolucja w InPost. Listu już nie wyślesz

Rewolucja w InPost. Listu już nie wyślesz
Foto: Grzegorz Skowronek / Agencja Gazeta Foto: InPost to największy, niezależny dostawca usług pocztowych w Polsce

InPost zakończy z dniem 1 sierpnia działalność w zakresie obsługi tradycyjnych przesyłek listowych - podała spółka w komunikacie.

Spółka odstąpiła od wszystkich umów na tego typu obsługę doręczania przesyłek. Chodzi o przesyłki inne niż e-commerce.

Powrót do korzeni

InPost podał też, że w związku z rozpoczętą likwidacją większości stanowisk pracy w spółce zależnej Bezpieczny List, wypowiedział tej spółce umowę współpracy w przedmiocie świadczenia przez nią usług, w tym usług pocztowych.

"Jednocześnie zarząd emitenta podjął decyzję o zatrudnieniu bezpośrednio przez emitenta, celem obsługi przesyłek e-commerce, części pracowników objętych zwolnieniami w ramach likwidacji stanowisk w Bezpieczny List, w liczbie nie większej niż 377 osób" - napisano w komunikacie InPost.

Problemów ciąg dalszy

InPost to największy, niezależny dostawca usług pocztowych w Polsce. Teraz skupi się głównie na dostarczaniu paczek, dla klientów instytucjonalnych i indywidualnych - m.in. przez sięć swoich paczkomatów.

Spółka była do tej pory największym konkurentem Poczty Polskiej, z którą w 2013 r. wygrała nawet przetarg na obsługę polskich sądów i prokuratur. Po dwóch latach sądowe przesyłki wróciły jednak pod skrzydła PP, która zaoferowała w przetargu niższą cenę. W rezultacie od lutego 2016 roku dostarczane są tylko przez listonoszy.

Ten przegrany przetarg był dużym ciosem dla InPostu. Na początku lipca spółka poinformowała o planach zwolnień grupowych. Pracę ma stracić aż 1257 osób. Powodem było "ograniczenie nierentownej działalności w obszarze rynku przesyłek listowych". Jak podał InPost, likwidacja miejsc pracy jest konieczna i ma na celu "dostosowanie posiadanego potencjału i kosztów spółki do realiów i perspektyw rynkowych". Zdaniem firmy, zwolnienia przyniosą pozytywne skutki w procesie optymalizacji działalności.

Pierwszy kwartał 2016 roku firma zamknęła pod kreską. Straciła 8,53 mln zł netto, wobec 5,78 mln zł zysku rok wcześniej. Z kolei przychody osiągnęły poziom 132 mln zł (wzrost o 1 proc.).

 

 

Poczta Polska zmieniła ceny:

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (13)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
miszmasz24
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
dyzios
Ja nigdy nie miałem problemow jak klient z InPost. Było dłużej niż w poczcie ale za to mogłem w dni świąteczne czy w nocy spokojnie w sklepie odebrać przesyłkę czego mi nie oferuje poczta.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
marse
mają duży problem z Allegro. Podpisali umowę na wysyłanie listów za bezcen do końca roku. Jeśli się nie wywiążą to Allegro da im popalić. Problem mają teraz kurierzy bo tylko oni rozwożą te listy i nic na tym nie zarabiają bo niby jak kiedt taki list kosztuje ok 3zł
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
rafal_heros
  • 1
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
rudakitka
NO i bardzo dobrze. Dostarczanie listów , nawet poleconych,przez INPost , to był jakiś koszmar.List taki był dostarczony dopiero po interwencji w firmie. Poprostu, oni nie mieli ludzi do roznoszenia listów.
  • 4
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Schift
zgadza się, raz skorzystałem (gdy strajkowała PP) z pilnej przesyłki służbowej i narazili mnie na straty z powodu opóźnienia.
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane