• rozwiń
    • WIG20 2325.16 +2.13%
    • WIG30 2669.62 +2.08%
    • WIG 59936.46 +1.83%
    • sWIG80 11642.53 +0.69%
    • mWIG40 4064.68 +1.34%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Rewolucja w polskim urzędzie. Internet komentuje nowe logo

Zwycięski projekt na logo GUS-u Odtwórz: Zwycięski projekt na logo GUS-u
Foto: stat.gov.pl | Video: GUS Foto: Główny Urząd Statystyczny rozstrzygnął konkurs na nowe logo | Video: Zwycięski projekt na logo GUS-u

Główny Urząd Statystyczny rozstrzygnął konkurs na nowe logo. Jak podano w komunikacie, dla zwycięzcy przewidziano nagrodę 22 tysięcy złotych. Wybór nie przeszedł bez echa w internecie, gdzie opublikowano wiele komentarzy na temat zwycięskiego projektu.

O rozstrzygnięciu konkursu, Główny Urząd Statystyczny poinformował w mediach społecznościowych. Jak podano, wyboru dokonał "Sąd Konkursowy" składający się z ośmiu osób: czterech przedstawicieli GUS-u oraz czterech niezależnych ekspertów zewnętrznych.

Ostatecznie zwyciężyła praca Susany Wesołek.

Jak podano, zwyciężczyni konkursu otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 22 tysiące złotych brutto. Dla autorów pozostałych wyróżnionych prac czeka 2,5 tys. złotych.

Ponadto, Susana Wesołek otrzyma także zaproszenia do złożenia propozycji przygotowania Systemu Identyfikacji Wizualnej Statystyki Publicznej oraz nowego wzoru odznaki przyznawanej przez prezesa GUS za szczególne osiągnięcia w dziedzinie statystyki.

Urząd przewiduje, że zamówienie nie będzie kosztowało więcej niż 53 tysięcy złotych netto.




Opinie internautów

Wybór nowego loga nie przeszedł bez echa w internecie. Nie zabrakło pozytywnych opinii, chwalących decyzję. "Uważam, ze jest całkiem przemyślane i się przyjmie" - czytamy w komentarzu jednego z internautów.

Dużo było jednak również takich, które krytykowały decyzję GUS. Wskazywano, że nowe logo w swojej stylistyce całkowicie różni się od obecnego i nie nawiązuje do niego, "nie kojarzy się" z GUS-em.

"Drodzy Podatnicy! Zobaczcie za co zapłaciliście 22 tysiące! Sprzeczne z absolutnie podstawowymi zasadami - typu nie można reprodukować w wersji czarno-białej, co świadczy o tym ze robił to znajomy szwagra" - (pisownia oryginalna) napisał na swojej stronie na Facebooku Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.

Swój "koncept" zaproponował Robert Gwiazdowski, ekspert w dziedzinie podatków w Centrum imienia Adama Smitha, uszczypliwie komentując możliwość stworzenia logo za 22 tys. złotych.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane