• rozwiń
    • WIG20 2365.36 -0.54%
    • WIG30 2717.60 -0.43%
    • WIG 60910.11 -0.42%
    • sWIG80 12106.14 -0.11%
    • mWIG40 4204.24 -0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-04-18 17:15

Dostosuj

Spotkanie w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej. "Około 20 firm" zainteresowanych budową

Tak będzie wyglądał kanał na Mierzei Wiślanej Odtwórz: Tak będzie wyglądał kanał na Mierzei Wiślanej
Tak będzie wyglądał kanał na Mierzei Wiślanej "Źródło: Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej"

Firmy zainteresowane budową przekopu przez Mierzeję Wiślaną obejrzały w poniedziałek miejsce planowanej inwestycji. W wizji lokalnej uczestniczyło około 20 firm - poinformował inwestor, Urząd Morski w Gdyni.

Jak podała PAP rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska, na Mierzei odbyło się spotkanie z potencjalnymi uczestnikami przetargu na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu pod nazwą "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską - część I".

Otwarcie ofert

- Uczestniczyło w nim około 20 firm, a jego celem było przede wszystkim umożliwienie obejrzenia terenu inwestycji po zakończeniu wycinki drzew. Spotkanie miało charakter dobrowolny, w jego trakcie była możliwość zadawania pytań obecnym na miejscu przedstawicielom Urzędu, niemniej jednak, ze względu na to, iż była to wizja lokalna, poproszono o przesłanie ich treści drogą elektroniczną - wyjaśniła rzeczniczka.

Dodała, że tak jak w przypadku wcześniejszych pytań, zostaną one zamieszczone wraz z odpowiedziami na "Platformie e-usług", w miejscu gdzie znajduje się cała dokumentacja przetargowa.

Otwarcie ofert w pierwszej części przetargu, czyli na budowę kanału żeglugowego przewidziane jest na 15 kwietnia. Urząd jest również w trakcie opracowywania dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o pozwolenie wodnoprawne na drugą część inwestycji, a mianowicie budowę toru podejściowego na Zalewie Wiślanym i rzece Elbląg.

Nowa droga wodna

Przekop kanału ma ruszyć jesienią. Celem przekopu - jak zaznacza Ministerstwo Gospodarki Wodnej i Żeglugi Śródlądowej (MGWiŻŚ) - jest zapewnienie bezpieczeństwa i obronności w regionie poprzez otwarcie Zalewu Wiślanego na Morze Bałtyckie oraz na inne istniejące drogi wodne.

Kanał żeglugowy ma doprowadzić także do zniesienia istniejących barier infrastrukturalnych, które ograniczają rozwój północno-wschodniej części Polski - informowało MGMiŻŚ. Według resortu jego realizacja będzie również gwarancją swobodnej żeglugi statków.

Według proponowanych rozwiązań kanał żeglugowy przez Mierzeję Wiślaną będzie miał 1,3 km długości i 5 metrów głębokości. Ma umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o parametrach morskich, tj. zanurzeniu do 4 m, długości 100 m, szerokości 20 m.

Budowa kanału potrwa do 2022 roku, jej koszt ma wynieść około 880 milionów złotych i ma zostać w całości pokryty z budżetu państwa. W ubiegłym tygodniu inwestor - Urząd Morski w Gdyni - przedstawił najnowsze szacunki, z których wynika, że kanał może kosztować znacznie więcej - 1,3 miliarda złotych.



Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (3)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Stefan_007
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane