• rozwiń
    • WIG20 2208.54 -0.16%
    • WIG30 2497.43 -0.11%
    • WIG 57950.18 -0.06%
    • sWIG80 11410.26 -0.38%
    • mWIG40 3665.88 +0.46%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Powstanie obwodnica na S61

Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? Odtwórz: Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego?
Droższe paliwo na stacjach przy autostradach. Dlaczego? "Źródło: tvn24bis.pl"

Odcinek trasy S61 od węzła "Łomża Zachód" do węzła "Kolno" zbuduje za prawie 443 miliony złotych firma Impresa Pizzarotii. To najważniejszy fragment przyszłej obwodnicy Łomży, z mostem nad Narwią - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Wykonanie trasy potrwa niespełna trzy lata.

Umowa z tą firmą będzie podpisana być może jeszcze w grudniu - powiedział rzecznik GDDKiA w Białymstoku Rafał Malinowski.

To ostatni rozstrzygnięty przetarg na odcinku Via Baltica od Ostrowi Mazowieckiej (mazowieckie) do Szczuczyna (podlaskie).

Kilkanaście kilometrów drogi

"Dzisiejsze rozstrzygnięcie przetargu na projekt i budowę tego odcinka realizacyjnego jest ostatnim na drodze ekspresowej S61 pomiędzy Ostrowią Mazowiecką a Szczuczynem" - napisano we wtorkowym komunikacie.

W przetargu oferty złożyło 11 firm i konsorcjów. Najniższą cenę zaproponowała Impresa Pizzarotti - 442,8 mln zł (46 procent ceny zamawiającego). Najwyższą konsorcjum Salini Impregilo i Salini Polska - 711,7 mln zł.

Inwestycja realizowana będzie w systemie "Projektuj i buduj". Wykonawca ma 31 miesięcy na realizację całego zadania, w tym 15 miesięcy na projektowanie i 16 miesięcy na roboty z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie (nie wliczając okresów zimowych).

Odcinek od węzła "Łomża Zachód" do węzła "Kolno" ma ponad 13-km i wraz z fragmentem S61 - od węzła "Łomża Południe" do węzła "Łomża Zachód" długości 7,18 km - stanowić będą obwodnicę Łomży wyprowadzającą ruch tranzytowy z tego miasta.

W ramach obu zadań wybudowanych zostanie prawie 16 km dróg krajowych. Oba odcinki zaplanowane zostały jako dwujezdniowe - po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z nawierzchnią z betonu.

Droga S61 ma stanowić jedną z polskich części trasy Via Baltica. W Ostrowi Mazowieckiej ma odbijać na północ w stronę Łomży, Szczuczyna, Ełku i Suwałk, do granicy Polski z Litwą w Budzisku. Tam będzie się łączyć z litewską drogą A5 w stronę Kowna, a stamtąd będzie wiodła do Rygi na Łotwie.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane