• rozwiń
    • WIG20 2154.80 +0.29%
    • WIG30 2439.89 +0.34%
    • WIG 56781.82 +0.24%
    • sWIG80 11451.18 -0.23%
    • mWIG40 3620.92 +0.21%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

"Polskie pendolino" coraz szybsze. Zobacz, jak Dart jedzie 200 km/h

Dart pojechał 200 km/godz. Odtwórz: Dart pojechał 200 km/godz.
Foto: Pesa | Video: Pesa Foto: Dart rozpędziła się do 200 km/godz. | Video: Dart pojechał 200 km/godz.

Produkowany przez bydgoską Pesę pociąg Dart pokonał podczas testów granicę 200 km/godz.

To kolejny etap testów pociągu bydgoskiego producenta. Dart przechodził najpierw testy wewnętrzne przeprowadzane przez Pesę. Zanim wyjechał na jazdy próbne, poddany został badaniom układu sterowania, hamulca i napędu oraz IT.

Skład sukcesywnie pokonywać kolejne prędkości - 100, 140 i 160 km/godz. Jak informuje producent, 22 maja pociąg został wysłany na badania prowadzone przez Instytut Kolejnictwa.

30 maja o godz. 2.57 na Centralnej Magistrali Kolejowej (odcinek Psary – Góra Włodowska) pojazd Dart - na podstawie wszystkich wymaganych do tego rodzaju prób pozwoleń - osiągnął prędkość 200 km/godz. - informuje Pesa. W połowie czerwca ma się odbyć oficjalna prasowa prezentacja DARTA.

Na polskich torach

20 składów bydgoskiego producenta zamówiło w zeszłym roku PKP Intercity. Zapłaci za nie ponad 1,3 mld złotych. Będą wyposażone m.in. w klimatyzację, ogrzewane fotele, gniazdka elektryczne, czy system wzmacniania sygnału telefonii komórkowej, w tym Wi-Fi, co pozwoli bez utrudnień prowadzić rozmowy telefoniczne oraz korzystać z mobilnego internetu.

Co ciekawe składy będą również wyposażone w nowoczesne toalety, w których znajdą się przewijaki dla niemowląt. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji 352 miejsca, w tym 60 w pierwszej klasie. W pociągu znajdzie się też część gastronomiczna.

Nowe pociągi ma wyróżniać nowoczesny design i aerodynamiczna linia. Na dachu znajdzie się specjalny falownik, który zwiększy komfort podróżnych obniżając poziom hałasu. Producent z Bydgoszczy zapewnia, że w pojazdach zastosowano technologiczne zapewniające “najwyższy stopień bezpieczeństwa zarówno podróżnych oraz obsługi”.

Gdzie pojadą?

Pociągi Pesy, które trafią do PKP Intercity mogą rozpędzić się do 250 km/h, ale obecnie najszybciej pojadą 160 km/h. Składy będą kursowały na trasach: Jelenia Góra – Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok/ Lublin oraz Białystok/ Lublin – Warszawa – Koluszki – Częstochowa – Katowice – Bielsko-Biała.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (22)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
henryk_dybowski
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
mariusz_rybicki
Pociąg napewno jest nowoczesny i spełnia wymagania. Nasze drogi, też użytkują właściciele Ferrari,Lamborgini, itp. Tylko czy patrzą pod nogi, po czym się poruszają?
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
ggeorg
Chciałbym wiedzieć jak się nazywa urzędnik państwowy który napisał w specyfikacji do przetargu ze pociąg powinien jechać powyżej 200 km/godz.Przeciez w Polsce takich torów nie ma
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
speacetronic
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
niepokorny1
ja niewiem czy to jest kwestia broku tematu do pisania czy sponsoringu zeby wynosic napiedestal cos co niedaleko nas jest minimum standartu
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Nagłowe07
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
miszmasz24
  • 0
  • 1
  • zgłoś naruszenie
zamknij
piotr_bo
fajne, Pendolino sprzedać i dać pracę ludziom z Bydgoszczy i całej sieci dostawców podzespołów, etc. Koleje powinny postawić na możliwie jak najbardziej polski tabor i infrastrukturę, to zaprocentuje tym, że pieniądze te zostaną w kraju i będą pracować i dawać pracę.
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
miszmasz24
  • 1
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane