• rozwiń
    • WIG20 2319.10 -1.69%
    • WIG30 2669.43 -1.61%
    • WIG 60097.10 -1.44%
    • sWIG80 12009.31 -0.51%
    • mWIG40 4238.99 -0.95%

Ostatnia aktualizacja: 2019-03-22 17:15

Dostosuj

Temat: Praca

Przegląd prasy. Zaostrza się walka na oferty pracy

Brakuje pracowników sezonowych Odtwórz: Brakuje pracowników sezonowych
Brakuje pracowników sezonowych

W czerwcu pracodawcy opublikowali w sieci rekordową liczbę 170 tys. ofert zatrudnienia. Szukają też nowych sposobów dotarcia do potencjalnych kandydatów – pisze w poniedziałek "Rzeczpospolita".

Na koniec minionego miesiąca w polskim internecie było do wyboru ponad 170 tys. ogłoszeń o pracy, prawie o 4,5 proc. więcej niż rok wcześniej i najwięcej w historii rekrutacji w sieci - wynika z analiz Barometru Ofert Pracy (BOP), do których dotarła "Rzeczpospolita".

Dobra sytuacja

- Wprawdzie liczba ofert pracy nie przyrasta obecnie tak dynamicznie, jak przed dwoma laty, ale fakt, że rośnie nieprzerwanie od siedmiu miesięcy potwierdza bardzo dobrą sytuację na rynku pracy - ocenia Robert Pater z Katedry Makroekonomii WSIiZ w Rzeszowie, która wraz z Biurem Inwestycji i Cykli Ekonomicznych przygotowuje Barometr Ofert Pracy.

Według jego danych, najszybciej rosła w czerwcu liczba ofert zatrudnienia w usługach, w tym – w logistyce, gdzie ogłoszeń było o 30 proc. więcej niż rok wcześniej.

Kuszą kandydatów

Dobrą sytuację na rynku pracy widać również w wynikach dużych serwisów rekrutacyjnych. Ich przedstawiciele zwracają uwagę, że tradycyjne ogłoszenie o pracy już nie wystarczy, by zdobyć pracowników. Zwłaszcza tych wykwalifikowanych, których niedobór jako barierę w rozwoju wskazuje już 38 proc. firm w badaniu GUS - podaje "Rzeczpospolita".

- Coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę, że teraz trzeba zabiegać o uwagę kandydata. Zmienia się więc forma graficzna ofert, do których dołączane są migawki filmowe z miejsca pracy, wideo z wypowiedziami jej pracowników - mówi Marek Jurkiewicz z InfoPraca.pl, gdzie klienci coraz częściej korzystają z wprowadzonej w tym roku usługi e-marketingowego wsparcia ogłoszeń m.in. poprzez kampanie na Facebooku, w wyszukiwarkach czy przez esemesy - czytamy w "Rz".

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane