• rozwiń
    • WIG20 2349.70 -0.09%
    • WIG30 2705.66 +0.02%
    • WIG 60768.52 -0.03%
    • sWIG80 12040.45 +0.03%
    • mWIG40 4276.87 +0.26%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 14:30

Dostosuj

Sąd odrzucił wniosek KGHM w sprawie publikacji "Gazety Wyborczej"

Sąd odrzucił wniosek KGHM w sprawie publikacji "Gazety Wyborczej"
Foto: Shutterstock Foto: O nieprawidłowościach związanych z karierą chrześniaka wiceprezesa PiS Adama Lipińskiego, Karola Kosa, "Gazeta Wyborcza" pisała w styczniu

Sąd odrzucił wniosek KGHM w sprawie "Gazety Wyborczej" - poinformowała "GW". Prawnicy miedziowego giganta domagali się zakazu pisania i usunięcia dotychczasowych artykułów o działalności chrześniaka wiceprezesa Prawa i Sprawiedliwości Adama Lipińskiego.

O możliwych nieprawidłowościach w działalności chrześniaka wiceprezesa PiS Karola Kosa w KGHM "Gazeta Wyborcza" pisała w styczniu.

"Ujawniliśmy ustalenia wewnętrznych służb bezpieczeństwa kombinatu, z których wynikało, że przekraczając swoje kompetencje, Kos bezprawnie ingerował w trzy przetargi o wartości 3,2 mln zł. Po opisaniu przez nas sprawy, Kos zwolnił się z pracy" – przypomniał dziennik.

Oddalenie wniosku

"KGHM na publikację zareagował żądaniem sprostowania, »przedsądowym wezwaniem do zaprzestania naruszeń dóbr osobistych oraz usunięcia skutków dokonanych naruszeń« i zapłaty 200 tys. zł. tytułem odszkodowania za "krzywdę wyrządzoną spółce dokonanymi naruszeniami jej dóbr osobistych«" – czytamy w "Gazecie Wyborczej".

"Do sporu z "Wyborczą" kombinat wynajął międzynarodową kancelarię Gide Loyrette Nouvel. Partnerem w niej i autorem pism do "Wyborczej" jest mec. Piotr Sadownik, prawnik, z którego usług w przeszłości korzystał już PiS i związane z nim spółki" – podał dziennik.

Jak dodano, 8 lutego "Sadownik wystąpił do Sądu Okręgowego w Warszawie z wnioskiem o udzielenie zabezpieczenia na czas procesu, który KGHM zamierza wytoczyć "Wyborczej". 15 lutego sąd wniosek oddalił - poinformował dziennik.

Sąd: to byłoby sprzeczne z interesem publicznym

"Kwestionowane artykuły dotyczą niebezpiecznych dla demokratycznego państwa zjawisk na styku polityki i gospodarki. Publikacje zawierają m.in. krytyczną ocenę bierności Spółki wobec ujawniania nieprawidłowości w jej funkcjonowaniu przez pracowników będących powiązanych osobiście z czołową partią polityczną. W przekonaniu Sądu udzielenie zabezpieczenia w sposób żądany przez wnioskodawcę byłoby sprzeczne z interesem publicznym" – napisała w uzasadnieniu postanowienia sędzia Ewa Uchman.

"Sąd zwrócił również uwagę na to, że roszczenie pełnomocnika KGHM mogłoby uniemożliwiać dziennikarzom ich pracę" – czytamy w dzienniku.

"Gazeta Wyborcza" przypomniała, że po opublikowaniu tekstu na łamach dziennika, "sprawą działalności Kosa zajęła się też Prokuratura Okręgowa w Legnicy".

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane