• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Temat: Biznes dla Ludzi

Chcesz zostać pilotem samolotów? W "Biznesie dla Ludzi" wyjaśnimy, jak to zrobić

Jak zostać pilotem? Wyjaśniliśmy w "Biznesie dla ludzi" Odtwórz: Jak zostać pilotem? Wyjaśniliśmy w "Biznesie dla ludzi"
Foto: TVN24 Biznes i Świat | Video: TVN24 BiS Foto: Na program "Biznes dla Ludzi" zapraszamy od poniedziałku do piątku o godz. 18.00 w TVN24 Biznes i Świat | Video: Jak zostać pilotem? Wyjaśniliśmy w "Biznesie dla ludzi"

Pracują czasami tylko kilka dni w miesiącu, potrafią jednak przez ten czas przebyć dystans nawet kilkudziesięciu tysięcy kilometrów. Są odpowiedzialni za życie setek ludzi, a w swoim „biurze” mają zawsze słońce. W programie "Biznes dla Ludzi" pokazaliśmy, jak zostać pilotem samolotów pasażerskich.

Osoby marzące o karierze pilota muszą przygotować się na to, że czeka je długa i wyboista droga do osiągnięcia sukcesu. Decyduje o nim bowiem wiele rzeczy: nabyte i wrodzone predyspozycje, zdrowie czy odpowiednie wykształcenie. 

Robert Proksza, pilot Eurolotu uważa, że ilość informacji, które musi nabyć przyszły pilot jest bardzo duża, dlatego szkolenie jest czasochłonne.

Ile czasu?

- Tylko szkolenie dotyczące systemu konkretnego samolotu trwa 3-4 tygodnie. W tym czasie piloci uczą się jak one działaj i co znajdą pod którym guzikiem. Dwa tygodnie to teoria i siedzenie w ławce, a pozostały czas obejmuje szkolenie na symulatorze i już w locie - tłumaczy Robert Proksza.

Jego zdaniem osoba, która chce zostać pilotem musi poświęć na naukę co najmniej dwa lata. - Prowadzą do tego dwie drogi. Pierwsza to nauka w uczelni wyższej np. w Rzeszowie, czy Chełmie. Druga droga to skorzystanie z usług prywatnych, które znajdują się np. na warszawskim Bemowie - wymienia pilot linii Eurolot.

Jakie licencje?

Szkolenie zaczyna się od licencji pilota turystycznego. - Ta licencja daje możliwość latania turystycznego i przewożenia znajomych czy rodziny małymi samolotami. Nie pozwala jednak latać zarobkowo. Do tego celu służy druga licencja, czyli zawodowa. Aby ją uzyskać trzeba mieć pewne doświadczenie w lataniu, czyli 150 godzin spędzonych w powietrzu. Jeżeli wylataliśmy taką liczbę godzin możemy starać się o licencję zawodową. Ta licencja pozwala nam na wykorzystanie umiejętności do zarobkowania, ale potrzeba nam kolejnych uprawnień, czyli np. na samolot wielosilnikowy - wyjaśnia Robert Proksza.

- Następnym uprawnieniem jest latanie według przyrządów. Chodzi o to, że kierując dużym samolotem większość czasu nie leci się w oparciu o to, co widzimy wzrokiem, ale o to, co pokazują przyrządy, czyli np. urządzenia do radionawigacji. Trzeba też znać procedury lotnisk komunikacyjnych, czy nauczyć się lądowania w trudnych warunkach - wymienia pilot.

Wymagania formalne?

Robert Proksza przekonuje, że pilotem może zostać osoba, która cieszy się dobrym zdrowiem. - Okulary nie są przeszkodą. Trzeba mieć dobry słuch. Praca wymaga odporności na stres, bo przez wiele godzin trzeba zachować koncentrację i nie można nic przeoczyć. Większe wymagania zdrowotne dotyczą lotnictwa wojskowego, gdzie przeciążenia są dużo większe - uważa Proksza.

Program "Biznes dla Ludzi" od poniedziałku do piątku o godz. 18.00 na antenie TVN Biznes i Świat.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane