• rozwiń
    • WIG20 2365.36 -0.54%
    • WIG30 2717.60 -0.43%
    • WIG 60910.11 -0.42%
    • sWIG80 12106.14 -0.11%
    • mWIG40 4204.24 -0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-04-18 17:15

Dostosuj

Temat: Niedziele wolne od handlu

Przegląd prasy. Centra handlowe tracą klientów

Większość Polakow za zakazem handlu w niedziele. "To nie jest zaskoczenie" Odtwórz: Większość Polakow za zakazem handlu w niedziele. "To nie jest zaskoczenie"
Większość Polakow za zakazem handlu w niedziele. "To nie jest zaskoczenie" "Źródło: TVN24 BiS"

Ponad 3 miliony klientów mniej odwiedziło od początku roku centra handlowe - podaje "Rzeczpospolita", opisując raport Retail Institute. Dziennik podaje, że najmocniej na ograniczeniu handlu w niedzielę straciły sklepy odzieżowe oraz galeryjne restauracje czy kina.

Od początku roku do 20 maja ponad 120 badanych centrów handlowych odwiedziło ponad 3,1 mln klientów mniej niż w ciągu 20 tygodni 2017 roku – wynika z danych Retail Institute. Jak podaje "Rz", największe spadki widać w przypadku centrów znajdujących się na obrzeżach miast oraz tych, w których dominującą rolę pełni operator spożywczy.

Wpływ na obroty

Centra na wiele sposobów starają się ograniczyć straty związane z niedzielnym zakazem handlu. Część z nich wydłuża godziny pracy w pozostałe dni tygodnia i pozostają otwarte w niedziele, ale tylko z częścią oferty, czyli z usługami, gastronomią i rozrywką.

– Na razie widzimy, że niedziele handlowe mają niższą sprzedaż niż w czasie sprzed ustawy o zakazie handlu. Klienci są trochę zdezorientowani, ponieważ nie są pewni, czy sklepy są otwarte akurat w daną niedzielę. Dla bezpieczeństwa decydują się więc na zakupy w inne dni tygodnia. Handel z niedzieli przenosi się stopniowo na sąsiednie dni, ale jest to proces powolny – mówi w "Rz" Daria Sulgostowska, kierownik ds. komunikacji CCC.

Z kolei Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes ds. finansowych LPP, właściciela Reserved czy House, przyznaje, że jego firma nie widzi, aby zakaz miał negatywny wpływ na jej wyniki. - Sprzedaż w Polsce zarówno w marcu, jak i kwietniu wzrosła - stwierdził Lutkiewicz.

Sprzedaż rozczarowuje

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w kwietniu tego roku sprzedaż detaliczna wzrosła o 4,6 procent, a w ujęciu miesięcznym spadła o 5,3 procent. Są to wyniki słabsze od prognoz.

Zdaniem Zbigniewa Maciąga, eksperta Konfederacji Lewiatan, sprzedaż detaliczna w ubiegłym miesiącu była najniższa od ponad dwóch lat. "W marcu, z powodu Świąt Wielkanocnych, nie było jeszcze widać negatywnego wpływy zakazu handlu w niedziele na sprzedaż w wielkich sieciach handlowych" - napisał w komentarzu. Dodał, że w kwietniu były aż cztery niedziele niepracujące.

Jego zdaniem, sprzedaż w sieciach handlowych mogła być jeszcze niższa, gdyby nie zmasowane akcje promocyjne sklepów zachęcające klientów do robienia zakupów w piątek i sobotę, wydłużenie godzin pracy, szczególnie w dni poprzedzające wolne niedziele.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (4)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze
Kunesz
  • 0
  • 0
  • zgłoś naruszenie
zamknij
Trist
I bardzo dobrze !!! Ludzie siedzą w knajpach w centrum miasta, na świeżym powietrzu, chodzą po parkach i to widać. Oby tak dalej, dla mnie mogą pozamykać te hangary wyzysku.
  • 1
  • 2
  • zgłoś naruszenie
zamknij

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane