• rozwiń

Brak zaufania kosztuje. Firmy boją się siebie nawzajem

Brak zaufania kosztuje. Firmy boją się siebie nawzajem
Foto: sxc.hu Foto: Przedsiębiorcy nie mają do siebie nawzajem zaufania, a przy takim podejściu trudno zawierać transakcje - pokazuje badanie

Firmy boją się oszukania przez kontrahentów i często rezygnują z transakcji – informuje piątkowy "Puls Biznesu".

Przedsiębiorcy nie mają do siebie nawzajem zaufania, a przy takim podejściu trudno zawierać transakcje - pokazuje badanie, które przeprowadziły Krajowy Rejestr Długów, Rzetelna Firma i warszawski Uniwersytet Vistula.

Niskie generalnie

Generalnie zaufanie firm do firm jest na niskim poziomie. W skali od 0 do minus 100, gdzie zero oznacza zaufanie, a minus 100 sytuację, w której nikt nikomu nie ufa, średnia wynosi minus 51,42.

Poziom zaufania nie rozkłada się jednak równomiernie na terenie całego kraju. Najbardziej nieufni są przedsiębiorcy działający na zachodzie - w województwach zachodniopomorskim, lubuskim i wielkopolskim, a także małopolskim, śląskim, dolnośląskim i opolskim. W pozostałych 9 województwach jest lepiej.

W wielu przypadkach brak zaufania oznacza brak transakcji. Średnio 47,1 proc. przedsiębiorców deklaruje, że część ich transakcji nie doszła do skutku z powodu braku zaufania do potencjalnych kontrahentów. Również w tym zakresie sytuacja wygląda gorzej w regionach zachodnich.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane