• rozwiń
    • WIG20 2319.10 -1.69%
    • WIG30 2669.43 -1.61%
    • WIG 60097.10 -1.44%
    • sWIG80 12009.31 -0.51%
    • mWIG40 4238.99 -0.95%

Ostatnia aktualizacja: Wczoraj 17:15

Dostosuj

Temat: Gospodarka

Najpopularniejsze sieci sklepów w Polsce. Dyskonty rozdają karty na rynku

Jak będą kształtować się ceny w nadchodzącym roku? Odtwórz: Jak będą kształtować się ceny w nadchodzącym roku?
Jak będą kształtować się ceny w nadchodzącym roku? "Źródło: tvn24bis.pl"

Najczęściej odwiedzaną siecią w Polsce jest Biedronka. Jej sklepy odwiedza 85 procent naszych rodaków - wynika z analizy agencji Market Side.

Raport "Sieci spożywcze" opracowany przez agencję Market Side pokazuje, gdzie Polacy robią zakupy i jak oceniają poszczególnie sieci spożywcze. Wynika z niego, że najpopularniejszą siecią w Polsce jest Biedronka, którą w ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło 85 proc. Polaków. Dla 46 proc. z nas sieć należąca do portugalskiego Jerónimo Martins jest najczęstszy miejscem zakupów spożywczych.

Kto dalej?

Drugie miejsce wśród najpopularniejszych sieci zajął Lidl, w którym zakupy robiło 52 proc. badanych. Niemiecka sieć jest najczęstszym miejscem zakupów dla 9 proc. Polaków.

Na trzecim miejscu znalazł się Kaufland (tak jak Lidl należący do Schwarz Group). Zakupy w nim robi 34 proc. Polaków. Dla 7 proc. z nas jest to najczęściej odwiedzany sklep.

Na kolejnych miejscach uplasowały się hipermarkety Auchan, zwykłe sklepy osiedlowe, supermarkety i hipermarkety Tesco, sklepy Żabka, Netto, Intermarche, sklepy Carrefour oraz Społem.

Opinie klientów

Z raportu wynika również, że Biedronka, Lidl, Kaufland, Auchan oraz Aldi to najlepiej oceniane wśród klientów sieci spożywcze. Zdaniem twórców analizy wynika to z prowadzonych przez te sieci  polityki niskich cen.

Jakie produkty przyciągają klientów do konkretnych sklepów? Z raportu wynika, że są to mięso i wędliny oraz nabiał. Te produkty były kluczowe dla osób robiących zakupy w Biedronce, Lidlu, Kauflandzie oraz sieci Auchan.

W przypadku nabiału zdecydowanym liderem jest Biedronka. Aż 46 proc. jej klientów przyszłoby do sklepu specjalnie w tym celu: najczęściej po mleko, masło lub margarynę, sery czy jogurty. Również mniejsze sieci dyskontowe – Aldi i Netto – dość mocno przyciągają nabiałem.

Co do pieczywa nadal nie do pobicia są sklepy osiedlowe oraz Społem. W warzywach i owocach dobrą pozycję mają Biedronka, Lidl oraz Carrefour Market.

Z kategorii niespożywczych w przypadku chemii gospodarczej dobrze wypadają hipermarkety Auchan i Carrefour, a w odzieży - hipermarkety Auchan, Tesco oraz Lidl.

Klienci mniej wierni

Z raportu wynika również, że niemal wszystkie sieci odnotowały wzrost liczby kupujących w porównaniu do badania z 2012 roku.

"W znacznym stopniu wynika on ze wzrostu liczby sklepów w ciągu ostatnich 5 lat" - czytamy w raporcie.

Drugi wyraźny trend to rosnące współkorzystanie z różnych sieci. Jak zauważono, w 2017 roku przeciętny klient robił w ciągu ostatniego miesiąca zakupy w średnio 4,1 sieciach, podczas gdy w 2012 roku tylko w 2,5 sieciach.

Badanie firmy Market Side zostało przeprowadzone w listopadzie 2017 roku na próbie 600 osób. Maksymalny błąd statystyczny wynosi 4 proc.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane