• rozwiń
    • WIG20 2320.46 +0.53%
    • WIG30 2662.76 +0.62%
    • WIG 59673.68 +0.40%
    • sWIG80 11577.78 -0.33%
    • mWIG40 4014.21 +0.43%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 13:39

Dostosuj

Bank Pocztowy odnotował zysk 22,5 mln zł w I półroczu 2015 roku

Bank Pocztowy odnotował zysk 22,5 mln zł w I półroczu 2015 roku
Foto: poczta-polska.pl Foto: Bank Pocztowy odnotował w I półroczu 2015 r. zysk 22,5 mln zł – 2,1 proc. więcej niż przed rokiem

Bank Pocztowy odnotował w I półroczu 2015 r. zysk 22,5 mln zł – 2,1 proc. więcej niż przed rokiem; to zasługa rosnącej liczby obsługiwanych klientów i kwoty udzielonych kredytów – powiedział we wtorek prezes banku Szymon Midera.

- Wyniki są rewelacyjne i jesteśmy dumni z tych sześciu miesięcy. Działamy w trudnym środowisku dla banków - ograniczeń kapitałowych, niskich stóp procentowych i nowych regulacji sektora bankowego – mówił Midera podczas wtorkowej prezentacji wyników finansowych Banku. Podkreślił też, że odnotowany zysk 2,1 proc. jest wyjątkiem na tle reszty sektora bankowego, który w tym czasie odnotował blisko 8 proc. straty.

Nowi klienci

Z zaprezentowanych przez Miderę danych wynika, że w pierwszym półroczu 2015 r. Bankowi udało się pozyskać 100 tys. nowych klientów, dzięki czemu ich liczba wzrosła do 1,48 ml. Dodał też, że bank odnotował rekordowe wyniki, jeśli chodzi o udzielone kredyty gotówkowe. - To najlepsze wyniki w naszej dwudziestoletniej historii. Sprzedaliśmy kredyty o wartości blisko pół miliarda zł – mówił.

Midera podkreślał, że celem obecnego zarządu jest budowa masowego banku detalicznego dla klientów z małych miejscowości tzw. Polski powiatowej, gdzie mieszka ok. 63 proc. Polaków. Dodatkowo Bank, jako część grupy Poczty Polskiej, ma dostęp do „naturalnego, organicznego ruchu klientów w placówkach pocztowych”.

- Spośród 7 tys. 400 placówek Poczty w 4,6 tys. są świadczone usługi finansowe. Dodatkowo z usług poczty Polskiej korzysta 88 proc. dorosłych Polaków, którzy za jej pomocą opłacają rachunki – zaznaczył prezes Banku Pocztowego.

Więcej kredytów

Midera mówił również o celach rozwojowych banku do 2018 r. Wymienił m.in. wzrost liczby klientów do 2,4 mln, przekroczenie poziomu 4 mld zł salda kredytów konsumpcyjnych oraz dywersyfikację portfela kredytowego. Podkreślił też, że najważniejszym, realizowanym obecnie zadaniem zarządu, jest finalizacja procesu debiutu Banku na giełdzie.

- Wierzymy, że konsekwentna poprawa pozycji na rynku pomoże nam w debiucie giełdowym. Parametry Banku są bardzo wysoko oceniane. Decyzję podejmiemy po analizach i po otrzymaniu informacji zwrotnej od naszych inwestorów – zaznaczył Midera.

Kiedy na giełdę?

Nadzieję na szybkie wejście Banku na giełdę wyraził również minister administracji i cyfryzacji Andrzej Halicki.

- Jestem pod dużym wrażeniem pracy zarządu Banku, co umacnia mnie w przekonaniu, że przyjęliśmy dobrą strategię działania. Najbardziej jestem zainteresowany udanym debiutem giełdowym banku. Mam nadzieje, że odbędzie się to zgodnie z planem na początku października – mówił Halicki.

Prezes Poczty Polskiej i przewodniczący Rady Nadzorczej Banku Pocztowego Jerzy Jóźkowiak podkreślił natomiast, że Bank Pocztowy jest ważnym elementem budowy strategii całej grupy Poczty. - Poczta Polska będzie koncentrowała się na usługach kurierskich, jednak usługi bankowe i ubezpieczeniowe stanowią dla nas element stabilizujący. Tegoroczne wyniki są bardzo dobre na tle całego sektora. Podobnie elementem stabilizującym dla BP jest Poczta – mówił Jóźkowiak.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane