• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Internetowi klienci są coraz bardziej wymagający. Sprzedawca musi pracować całą dobę

Internetowi klienci są coraz bardziej wymagający. Sprzedawca musi pracować całą dobę
Foto: Shutterstock Foto: Z badań zachowań internautów wynika, że stale rośnie liczba osób robiących zakupy w internecie

Z badań zachowań internautów wynika, że stale rośnie liczba osób robiących zakupy w internecie i w związku z tym wymagają one coraz wyższego poziomu obsługi klienta - powiedział pomysłodawca i założyciel mobilnego pasażu Abelado Grzegorz Bośko.

Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2015. Gemius dla e-Commerce Polska”, już teraz zakupy przez internet robi 54 proc. internautów. Mimo że zdecydowana większość wykorzystuje komputer przenośny (78 proc.) to odsetek korzystających z shoppingu mobilnego wzrasta – obecnie to 37 proc. kupujących przez smartfon i 24 proc. przez tablet.

Marketing 3.0

Jednak Bośko zwraca uwagę, że badanie pokazuje, iż 38 proc. respondentów oczekiwałoby bardziej szczegółowych opisów towarów, a 18 proc. – wyższej jakości obsługi klienta.

- Mimo że cena nadal jest głównym determinantem wyboru miejsca dokonywania zakupów, z naszych obserwacji wynika, że dla coraz większej grupy klientów liczy się także niestandardowo wysoka jakość obsługi. Oczekują oni pomocy ze strony rzetelnych i kompetentnych sprzedawców, którzy zadając odpowiednie pytania, skutecznie rozpoznają ich potrzeby i proponują produkt idealnie spełniający oczekiwania. Trend ten obecny jest nie tylko w sprzedaży tradycyjnej, ale także handlu internetowym - tłumaczy Bośko.

Założyciel Abelado podkreślił, że handel internetowy działa całą dobę, tak samo więc musi pracować sprzedawca, jeżeli chce obsługiwać zgodnie z trendem wyznaczanym przez marketing 3.0. Dlatego powstał pomysł na platformę webowo-mobilną, która pracując na ustalonych algorytmach, pozwala sklepom tworzyć wirtualnych sprzedawców. Potrafią oni zadawać pytania, przez co analizują potrzeby klientów i dostosowują do ich oczekiwań ofertę. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mają otrzymać wymagany przez nich towar - podkreślił Bośko.

Poczuj magię tych świąt na świątecznych jarmarkach. Ile to kosztuje?

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane