• rozwiń
    • WIG20 2200.95 +0.54%
    • WIG30 2501.93 +0.53%
    • WIG 58144.64 +0.45%
    • sWIG80 11589.85 +0.23%
    • mWIG40 3798.73 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-09-13 17:15

Dostosuj

Temat: Motoryzacja

Audi też chce jeździć bez kierowcy. Firma pokazała komputer zFAS

Audi też chce jeździć bez kierowcy. Firma pokazała komputer zFAS
Foto: audi.com Foto: Audi pracuje nad rozwiązaniami umożliwiającymi w przyszłości "uczenie się" drogi i otoczenia przez poruszający się pojazd

Audi zaprezentowało centralny komputer zwany zFAS, który w przyszłości będzie odpowiadał za obsługę systemów umożliwiających autonomiczną jazdę samochodów. Firma podaje, że urządzenie w niedalekiej przyszłości będzie stopniowo stosowane w modelach seryjnych.

Niemiecki producent poinformował, że komputer powstał w kooperacji z zajmującymi się nowymi technologiami partnerami z całego świata.

Nowoczesny sprzęt

- Zespół specjalistów z firm TTTech, Mobileye, nVidia i Delphi, pod kierownictwem inżynierów z Ingolstadt, opracował szereg elementów składowych oprogramowania i sprzętu. Jako przyszłego dostawcę systemu płyty głównej zFAS, Audi wybrało firmę Delphi - podano w oświadczeniu.

Audi tłumaczy, że komputer zbiera różne informacje z czujników zamontowanych w całym pojeździe i na ich podstawie tworzy obraz otoczenia pojazdu. Gromadzone dane są następnie wykorzystywane przez wszystkie systemy wsparcia, umożliwiając autonomiczną jazdę. Firma zwraca uwagę, że "jako pierwszy producent w branży motoryzacyjnej, postawiło na stworzenie i wykorzystanie centralnej jednostki sterującej" przypominając jednocześnie, że do tej pory za zarządzanie systemami wsparcia odpowiadały osobne sterowniki.

Jak działa?

"Płyta główna zFAS wyposażona jest zarówno w procesor mobilny EyeQ3 produkcji Mobileye, jak i w nowy procesor Tegra K1 firmy nVidia. Wysoka moc obliczeniowa tego komputera osiągnięta dzięki takiemu rozwiązaniu, odpowiada całkowitej mocy obliczeniowej wszystkich podzespołów architektury elektronicznej dobrze wyposażonego samochodu klasy średniej. Dzięki wysokiemu stopniowi integracji, nowa płyta główna ma wielkość tabletu. Jej modułowa konstrukcja sprawia, że zFAS jest elastycznie skalowalny i przez to pod każdym względem to przyszłościowe rozwiązanie" - tłumaczy Audi.

Niemiecki producent podkreśla, że pracuje także nad rozwiązaniami umożliwiającymi w przyszłości "uczenie się" drogi i otoczenia przez poruszający się pojazd.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane