• rozwiń
    • WIG20 2164.75 -0.41%
    • WIG30 2451.42 -0.51%
    • WIG 57024.61 -0.48%
    • sWIG80 11449.24 -0.03%
    • mWIG40 3636.71 -0.92%

Ostatnia aktualizacja: 2019-10-18 17:15

Dostosuj

Lotniczy gigant przeprasza krakowian. To odpowiedź na list prezydenta miasta

American Airlines zaprasza do Krakowa na wódkę Odtwórz: American Airlines zaprasza do Krakowa na wódkę
American Airlines zaprasza do Krakowa na wódkę "Źródło: American Airlines"

Linie American Airlines przepraszają krakowian, którzy mogli poczuć się urażeni spotem zachęcającym do odwiedzenia stolicy Małopolski. - Doceniamy to, że linie American Airlines, które są dla nas ważnym partnerem, zareagowały na nasze obiekcje - powiedziała rzeczniczka prezydenta Krakowa Monika Chylaszek.

W sierpniu linia lotnicza American Airlines poinformowała, że uruchomi w przyszłym roku swoje pierwsze połączenie do Polski. Samoloty przewoźnika będą latać od 7 maja na trasie z Chicago do Krakowa.

Jednocześnie przewoźnik wystartował z kampanią w mediach społecznościowych zapowiadającą nowe trasy. W spocie Budapeszt jest reklamowany jako miejsce, gdzie można popływać statkiem po Dunaju, Praga jako miejsce, gdzie można iść na spektakl teatru lalkowego, a Kraków jako miasto, gdzie można napić się wódki z przyjaciółmi.

American Airlines przeprasza

"Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli się poczuć urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych" - napisali w liście do prezydenta Krakowa przedstawiciele American Airlines Tom Lattig i Richard Muise.

Jak wyjaśnili, celem spotu było zaangażowanie osób obserwujących kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania Krakowem.

"Oprócz samego postu, który został zaprojektowany jako szybki zwiastun, opublikowaliśmy na naszej stronie internetowej specjalną sekcję na temat nowego połączenia, zawierającą informacje o krakowskich atrakcjach, na przykład o wspaniałym Zamku Królewskim na Wawelu, pięknym krakowskim Rynku Głównym i magicznym Kazimierzu. Na stronie nie ma żadnych odniesień związanych z degustacją alkoholu" - zapewnili przedstawiciele American Airlines.

List prezydenta

To odpowiedź na list prezydenta Krakowa do kierownictwa American Airlines.

Jacek Majchrowski podkreślił w nim, że cieszy się z planów uruchomienia nowych połączeń, ale zwrócił też uwagę na spot, w którym Kraków - Europejskie Miasto Kultury - został skojarzony wyłącznie z rytuałem picia wódki, co w stolicy Małopolski wzbudziło ogromne emocje.

"Opinie te należy tłumaczyć coraz większą wrażliwością mieszkańców Krakowa w temacie promocji miasta jako destynacji rozrywkowej" - napisał Majchrowski.

Prezydent przypomniał, że w 2018 roku Kraków odwiedziło niemal 13,5 miliona turystów, z których blisko połowa deklaruje, że przybywa dla zabytków, piękna i atmosfery miasta i przedstawił szereg wydarzeń kulturalnych między innymi festiwali, które odbywają się w Krakowie.

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane