• rozwiń

Bank nie dostanie tego, co chciał. Sieć sklepów odpowiada PKO BP

Bank nie dostanie tego, co chciał. Sieć sklepów odpowiada PKO BP
Foto: ALMA Foto: Alma kwestionuje wypowiedzenie kredytów

Zarząd Spółki Alma Market poinformował, że nie spłacił kredytów we wskazanym przez PKO BP terminie siedmiu dni. Jako powód Alma podała zakwestionowanie trybu wypowiedzenia umów. Chodzi o zobowiązania na ponad 60 mln zł.

Sieć delikatesów Alma dostała  tydzień temu wezwanie do spłacenia kredytów opiewających na ponad 60 mln zł. Kredyty powinny zostać spłacone w terminie 7 dni od dnia otrzymania pism.

Zarząd wyjaśnia w komunikacie, że nie spłacił kredytów, ponieważ "kwestionuje skuteczność przedmiotowych wypowiedzeń, jako dokonanych z naruszeniem postanowień Umów Kredytowych oraz art. 75 i art. 75c Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Prawo Bankowe".

Kłopoty Almy

Alma Market w połowie września złożyła w krakowskim sądzie wniosek o otwarcie postępowania sanacyjnego. Spółka uznała za konieczne podjęcie restrukturyzacji, by poprawić sytuację finansową i uniknąć upadłości. W ramach restrukturyzacji ma dojść do zwolnień grupowych pracowników, które mają objąć ok. 1300 osób. Na początku października, Alma poinformowała także o końcu programu lojalnościowego o nazwie Klub Konesera. Mimo tego 14 października spółka poinformowała o złożeniu wniosku o ogłoszenie upadłości.

Zobacz: Podatek handlowy zawieszony (Film z 20.09.2016)

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane