• rozwiń
    • WIG20 2158.94 -0.47%
    • WIG30 2459.33 -0.39%
    • WIG 57502.14 -0.29%
    • sWIG80 11763.70 +0.51%
    • mWIG40 3786.21 +0.05%

Ostatnia aktualizacja: 2019-11-29 17:15

Dostosuj

Temat: Afera w Volkswagenie

Przegląd prasy: polskie zakłady VW płacą za szwindel koncernu?

Foto: PAP/EPA/ PETER STEFFEN Foto: Akcja Greenpeace w siedzibie Volkswagena w Wolfsburgu

Po ujawnionych w połowie września spalinowych manipulacjach Volkswagena, w zeszłym miesiącu gwałtownie spadła produkcja w poznańskich zakładach koncernu – informuje "Gazeta Wyborcza".

W zeszłym miesiącu za bramy fabryki Volkswagen Poznań wyjechało niespełna 13 tys. samochodów, o 8 proc. mniej niż przed rokiem i aż o jedną czwartą mniej niż we wrześniu - poinformował Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar.

Co przyczyną?

Poznańska fabryka tłumaczy gorsze wyniki zmianami organizacyjnymi: przestawianiem produkcji na silniki EA 288 i przejęciem części produkcji modelu dostawczego samochodu Transporter z zakładów w Hanowerze.

To jednak właśnie na początku września Volkswagen przyznał się do postawionych mu przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) zarzutów, że w swych samochodach z silnikami Diesla instalował zabezpieczenia przed nadmierną emisją tlenków azotu podczas testów. Ujawnienie tego faktu wywołało najpoważniejszy na przestrzeni ostatnich lat skandal w globalnej branży motoryzacyjnej, a Volkswagenowi grożą teraz w USA wielomiliardowe kary.

Tego typu silniki montowano również w samochodach Caddy, które Volkswagen produkuje wyłącznie w fabryce w Poznaniu.

W połowie roku rozpoczęto produkcję nowej generacji tego modelu, a eksperci oczekiwali, że jesienią produkcja będzie rosła. Tymczasem, stało się inaczej, dlatego wywołuje to niemałe zaskoczenie.

- To może być skutek afery ze spalinami - przyznaje w rozmowie z "Gazetą Wyborczą" szef Samara Wojciech Drzewiecki.

Nie tylko Volkswagen

We październiku produkcję w polskich zakładach znacznie ograniczył również Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Z taśm montażowych fabryki w Tychach zjechało 19,9 tys. samochodów, o jedną siódmą mniej niż przed rokiem, a także prawie jedną trzecią mniej niż w miesiąc wcześniej - czytamy w gazecie.

Jak wynika z raportu firmy Samar w poprzednim miesiącu w Polsce wyprodukowano 39,8 tys. samochodów osobowych i dostawczych, o 9,3 proc. więcej niż w 12 miesięcy temu, ale jednocześnie 2,7 proc. mniej niż we wrześniu.

Na czym polegała manipulacja Volkswagena?

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (2)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane