• rozwiń
    • WIG20 2183.24 -0.35%
    • WIG30 2516.50 -0.29%
    • WIG 56700.06 -0.13%
    • sWIG80 11454.95 -0.17%
    • mWIG40 3953.38 +0.31%

Ostatnia aktualizacja: Dziś 09:18

Dostosuj

Zgarnij realne pieniądze na wirtualny biznes

Zgarnij realne pieniądze na wirtualny biznes
Foto: TVN CNBC BIZNES Foto: 1602EBIZNES.avi

Masz dobry pomysł na e-biznes, ale brakuje ci pieniędzy na jego realizację? Teraz masz szansę pozyskać potrzebne środki. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości rozpoczyna nabór zgłoszeń na dofinansowanie usług elektronicznych. W sumie na ten cel ma 850 mln zł.

Zainteresowani rozkręceniem swojego e-biznesu przy pomocy wsparcia finansowego PARP muszą spełnić kilka warunków. - Tak działalność powinna się dziać w rzeczywistym czasie, być zautomatyzowana czyli bez udziału człowieka i powinna być świadczona przez sieć telekomunikacyjną dostępną dla wszystkich - tłumaczy Monika Karwat-Bury z PARP. Czyli intranet w firmie lub sieć osiedlowa odpadają. Otworem stoją usługi wykonywane drogą internetową oraz przez sieci telefonii komórkowej.

Wiadomo też, że nie może być to sklep czy kwiaciarnia wysyłkowa. Ma to być automatyczny serwis usługowy. - Chodzi raczej o niewielkie usługi, które umożliwią realizacje jakiś specyficznych funkcjonalności typu e-prawnik, e-poradnik medyczny - wyjaśnia Grzegorz Bernatek, analityk firmy Audytel.

Nie dla wszystkich

Są też inne ograniczenia: o wsparcie mogą ubiegać się jedynie mikro- i małe przedsiębiorstwa, które działają w Polsce nie dłużej niż 12 miesięcy. Starać się jednak warto, bo PARP proponuje refundacje do 85 procent wartości projektu. Koszt całości projektu nie może przekraczać miliona złotych, a wsparcie maksymalnie 200 tys. zł dla jednego przedsiębiorcy.

Jest jeszcze jedno ale: - Jeśli okaże się, ze ten pomysł nie przynosi zysków, to w drastycznych sytuacjach przedsiębiorca będzie zmuszony do zwrotu dotacji - mówi Karwat-Bury. A to może być poważny problem, bo nie każdy, nawet najlepszy pomysł na wirtualna usługę może się na naszym rynku przebić. Powód: specyfika polskiego odbiorcy.

- Polscy internauci nie lubią płacić w internecie, nie mają styczności z wieloma usługami w sieci, najczęściej ograniczają się do czytania różnych treści - tłumaczy Michał Stępień, redaktor naczelny serwisu magazynyinterentowe.pl.

W 2008 r. PARP przeprowadziła pilotażowy nabór wniosków w ramach programu. Trafiło do niej 452 wniosków o wartości dofinansowania 189 mln zł, z których zatwierdzono 222 o wartości dofinansowania ok. 92 mln zł.

bgr/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane