• rozwiń

Zareklamować Wschód. Za 100 milionów

Zareklamować Wschód. Za 100 milionów
Foto: sxc.hu Foto: Polska Wschodnia chce się zareklamować inwestorom

Ponad 100 milionów złotych przeznaczone zostanie w najbliższych pięciu latach na promocję gospodarczą pięciu regionów Polski Wschodniej. Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) chce zachęcić firmy do inwestowania właśnie w Polskę "B".

Pieniądze - 100 mln zł - w całości pochodzą z unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej. Będą przeznaczone na promocję regionów warmińsko-mazurskiego, podlaskiego, lubelskiego, świętokrzyskiego i podkarpackiego.

Atuty? Branża spożywcza

PAIiIZ realizuje dwa projekty. Jeden dotyczy bezpośrednio promocji potencjału inwestycyjnego makroregionu Polski Wschodniej - 86 mln zł, drugi - 20 mln zł - dotyczy tworzenia sieci centrów obsługi inwestora w tych regionach - poinformowała Agnieszka Wojnarowska, dyrektor departamentu rozwoju regionalnego w PAIiIZ. Ten drugi projekt przewiduje powstanie miejsc obsługi wyposażonych w centra komputerowe czy bazy danych. Centra mają usprawniać obsługę inwestorów oraz wymianę informacji o nich.

Pierwszy projekt ma zaś polegać na promocji regionów na świecie. Promocja gospodarcza Polski Wschodniej rozpocznie się w 2010 roku i potrwa do roku 2015. Na razie wiadomo, że przedstawiciele regionów wschodnich i przedsiębiorcy będą promować możliwości regionów w 2010 roku na 12 misjach zagranicznych, 10 targach, będzie też kilka misji do tych województw. Wojnarowska oraz wiceprezes PAIiIZ Bożena Czaja poinformowały, że promowanymi atutami wschodnich regionów będą branże: spożywcza, energii odnawialnej, maszynowa, lotnicza, przemysł drzewny, branża chemiczna oraz outsourcing (zwłaszcza w Białymstoku, Lublinie i Rzeszowie).

W Azji i w Niemczech

Regiony wschodnie mają być promowane spójnie jak jeden duży makroregion. - Patrzymy na Polskę Wschodnią i będziemy ją promowali jako bezpieczne miejsce do inwestowania w UE z możliwością sprzedaży na rynkach wschodnich - dodała Wojnarowska. Polska Wschodnia ma być promowana na rynkach azjatyckich, ale też w Niemczech - bo z tego kraju jest największy napływ kapitału zagranicznego do Polski. Plan konkretnych misji i targów ma być ustalony do końca listopada. Kampania będzie prowadzona w mediach, głównie o profilu biznesowym; będzie też specjalny interaktywny portal internetowy.

Wiceprezes PAIiIZ Bożena Czaja podkreślała, że nie jest łatwo ściągać zagranicznych inwestorów do Polski. Obecnie najczęściej w Polsce inwestują firmy zagraniczne z branż: elektronicznej, maszynowej, spożywczej, motoryzacyjnej, alternatywnych źródeł energii i outsourcingu.

ktu ram

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane