• rozwiń

Z drogich aut szefowie nie zrezygnowali

Z drogich aut szefowie nie zrezygnowali
Foto: bmw.pl Foto: BMW X6 - największy hit niemieckiej marki w ubiegłym roku

Zwolnienia, bieda zaglądająca w oczy, wielkie oszczędności... Takie metody musieli zastosować szefowie polskich firm. Wielu z nich nie zrezygnowało jednak z przyjemności. Jak donosi "Rzeczpospolita", samochodowe marki premium zanotowały rekordowy rok, jeśli chodzi o sprzedaż luksusowych aut. Większość z nich kupowały firmy dla swoich szefów.

– Sprzedaż takich samochodów jest bardziej stabilna, gdyż zazwyczaj kupują je firmy dla swoich szefów, a potem regularnie wymieniają – tłumaczy popularność aut wysokiej klasy prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś. Potwierdzają to dane Mercedes-Benz Polska: w ubiegłym roku sprzedaż tej marki do firm wyniosła ponad 60 procent. W tym roku prognozy dla całego segmentu też są pomyślne. W 2010 r. sprzedaż aut prestiżowych marek będzie w Polsce bardziej stabilna niż samochodów popularnych.

Prestiżowe samochody popytu nie tracą

– Segment aut premium będzie się w 2010 r. rozwijał – twierdzi prezes Mercedes-Benz Polska Jan Madeja w rozmowie z "Rzeczpospolitą". W czwartek zapowiedział, że firma liczy na powtórzenie ubiegłorocznego wyniku sprzedaży samochodów osobowych – 5 tys., rekordowego dla drogich marek w Polsce. Zapowiada także dalsze inwestycje w rozwój sieci dilerskiej: po wybudowaniu czterech salonów w ubiegłym roku w obecnym Mercedes postawi kolejne trzy.

Drogie auta mają się lepiej niż tanie i ta tendencja będzie kontynuowana. – Sytuacja droższych marek będzie lepsza niż pozostałych. Obecna sprzedaż wygląda nieźle, zadowalający jest także poziom zamówień – twierdzi szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar Wojciech Drzewiecki.

Jaguar nie dogoni Niemców

Powody do zadowolenia ma nie tylko Mercedes: konkurujące z nim BMW zwiększyło w ubiegłym roku sprzedaż o ponad 15 proc., a lokomotywą okazał się model X6 za ponad ćwierć miliona złotych. Także Volvo poprawiło wyniki, do czego przyczyniła się popularność modelu XC60. Z kolei Audi, którego sprzedaż w 2009 r. spadła o ok. 7 proc., w tym roku liczy na przyciągnięcie klientów nowymi modelami A1, A7 oraz nową wersją flagowej limuzyny A8.

BMW i Mercedes zdecydowanie cieszą się w Polsce dużym zaufaniem. W ubiegłym roku np. takie marki jak Lexus czy Jaguar odnotowały na polskim rynku spektakularne spadki.

ktu ram/k

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Komentarze (0)

Dodaj Komentarz

Zaloguj się , aby dodać komentarz
Forum jest aktualizowane w czasie rzeczywistym
+0 nowe komentarze

Zasady forum

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN24BiŚ nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ustawienia

Zamknij ustawienia
Ustawienia zostały zapisane